شهر ری- ایرنا- دادستان شهرستان ری از واریز مطالبات ۳۷۴ شاکی پروژه مسکن آفتاب ری خبر داد و گفت: در مرحله اول مبلغ ۶۴۰ میلیارد ریال به مالباختگان این پرونده کثیرالشاکی پرداخت شد و سایر مطالبات و خسارات نیز پیگیری خواهد شد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی رحیمی در حاشیه رسیدگی به مطالبات مالباختگان این پرونده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پرونده در سال ۹۸ با ۳۷۴ شاکی، کثیرالشاکی ترین پرونده سال ۹۸ استان تهران بوده که متهم مبلغ ۶۴ میلیارد تومان در قالب پیش فروش آپارتمان پروژه آفتاب ری از مالباختگان کلاهبرداری کرده است.

دادستان شهرستان ری ادامه داد: همچنین کیفرخواست متهم در همان سال و طی پنج ماه صادر و متهم به مدت هفت سال حبس، جزای نقدی و رد مال محکوم شد. متهم مذکور به جعل وکلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع و سوءاستفاده از برخی امتیازات درحبس به سر می برد.

وی افزود: طی مراحل گذشته مزایده‌هایی در خصوص اموال متهم اصلی صورت پذیرفت که به‌دلیل مشاعی بودن آن اموال، توفیقی در فرایند مزایده حاصل نشد و در نتیجه دادستانی شهرستان ری با برگزاری جلسات متعدد با سایر مالکین، نامبردگان را جهت فروش کل ملکی که محکوم علیه در آن دارای سهم است، ترغیب کرد.

رحیمی تصریح کرد: خوشبختانه پس از تلاش های فراوان ردّ مال اولیه کیفری که حاصل از مزایده ی این پروژه بوده به حساب دادگستری واریز شده است و در این مرحله ردّ مال تمام شکات با قید فوریت پرداخت شد.

دادستان شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: پس از اتمام پرداختی‌های مذکور، مجددا دادسرای شهرستان ری اقدامات لازم در خصوص پرداخت خسارات آرای حقوقی مال باختگان را آغاز خواهد کرد.

شهرری مرکز شهرستان ری در جنوب استان تهران و به نام قبله تهران شهرت دارد.