اردبیل - ایرنا - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد سلامی گرمی مغان گفت: اصغر نیکجو نویسنده و بازیگر نمایشنامه "آتان" از این شهرستان در بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه ای دشت مغان به عنوان نویسنده و بازیگر برتر معرفی شد.

ابراهیم مجیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: داوران جشنواره تئاتر منطقه ای دشت مغان، عنوان نفر اول بازیگر بخش خیابانی را به فردی اطلاق ندادند و از این رو نیکجو در بخش اجرا نیز به عنوان بازیگر برتر اعلام شد.

وی افزود: از شهرستان گرمی مغان در بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه ای دشت مغان سه گروه نمایش با حدود ۳۰ بازیگر و عوامل اجرایی با ارائه چهار اثر شرکت کرده بودند که ۲ اثر غملی اورک و آتان به جشنواره راه یافته بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد سلامی گرمی مغان ادامه داد: تئاتر غملی اورک نتوانست در این رویداد هنری عنوان کسب کند اما خوشبختانه تئاتر آتان با کارگردانی ذبیح الله صدری در این جشنواره درخشید و نظر داوران را جلب کرد.

مجیدی اضافه کرد: از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمی مغان یک اثر نیز به بخش پرده خوانی جشنواره ارسال شده بود که متاسفانه به بخش اجرا در جشنواره راه نیافته است.

ذبیح الله صدری کارگردان تئاتر "آتان" نیز در خصوص این اثر گفت: موضوع این تئاتر، سرگذشت فردی است که بر اثر یک تصادف رانندگی وارد عالمی رویایی و ناشناخته می‌شود و در آن عالم، اعضا و جوارح وی علیه او شهادت می‌دهند و قضایایی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ نفر بازیگر و عوامل اجرایی از ۲ ماه قبل برای روی صحنه آوردن تئاتر آتان زحمت می‌کشیدند و نیکجو که عنوان نویسنده و بازیگر برتر بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه ای دشت مغان را احراز کرده، از حدود ۱۰ سال سابقه فعالیت در رشته تئاتر برخوردار است.

صدری به بیش از ۳۰ سال سابقه خود در رشته‌های تئاتر، نمایش و سرودهای انقلابی و آئینی اشاره کرد و گفت: شهرستان گرمی مغان در رشته‌های تئاتر و نمایش از هنرمندان مستعدی برخوردار است و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از تلاش و تمرین هنرمندان برای شکوفایی استعدادها و خلق آثار فاخر نمایشی حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا بیست و دومین جشنواره تئاتر منطقه‌ای دشت مغان استان اردبیل از ۲۵ شهریور ماه به مدت سه روز با شرکت گروه‌هایی از شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار و گرمی مغان با چهار اجرای صحنه‌ای، سه اجرای خیابانی و ۶ نمایشنامه خوانی در شهرستان پارس‌آباد مغان برگزار شد.