شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست امسال سه هزار و ۳۱۵ نفر از مردم استان در مناطق محروم به صورت رایگان زیر پوشش این نهاد بیمه‌گر قرار گرفتند.

علیرضا اصغرزاده روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از جمعیت حدود یک میلیون نفری در استان ۶۲۰ هزار نفر از خدمات بیمه سلامت برخوردارند و از این تعداد ۴۸۰ نفر که در دهک‌های یک تا پنج قرار دارند از خدمات این نهاد به صورت رایگان استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: تعرفه پرداخت خدمات برای دهک‌های ۶ تا ۹ نیز کاهش پیدا کرده است و در کنار تعدد خدمات، چتر بیمه سلامت در استان گسترده‌تر شده است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خدمات ارائه شده به معلولان استان در ۵۹ کد خدمتی تعریف شده است تصریح کرد: حدود هشت میلیارد ریال هزینه بابت ارائه خدمات به معلولان به مراکز طرف قرارداد در نیمه نخست امسال پرداخت شد.

اصغرزاده یادآور شد: پرداخت یارانه ارزی شیرخشک در داروخانه‌های استان و عقد قرارداد با مرکز درمان ناباروری حضرت زهرا(س) و پرداخت حدود هفت میلیارد ریال بابت خدمات تخصصی ناباروری به این مرکز از خدمات ارائه شده به بیمه‌شدگان در نیمه نخست امسال است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۸۴۶ زوج نابارور در استان نشان‌دار شده‌اند تصریح کرد: در نیمه نخست امسال ۱۶۰ میلیارد ریال برای خدمات سرپایی زوجین نابارور هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، از حدود جمعیت یک میلیون نفری چهارمحال و بختیاری ۶۲۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد ۴۶۱ هزار نفر در صندوق روستاییان، ۷۷ هزار نفر در صندوق کارکنان دولت، ۵۹ هزار نفر در صندوق بیمه ایرانیان و ۲۲ هزار نفر نیز در صندوق سایر اقشار عضو هستند.