تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: هم اکنون حدود ۱۰۰ مددکار در ۳۶ مرکز مثبت زندگی استان مشغول فعالیت هستند که پیگیری امور مددکاری خانواده، ارائه آموزش‌های لازم پیرامون تحکیم خانواده، آموزش‌ مهارتهای زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آگاهسازی برای پیشگیری از معلولیت‌ها، شناسایی داوطلبان، خیرین، معتمدین محلی و حمایت طلبی و سایر موارد مرتبط را در دستور کار خود دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله خدابنده لو روز سه شنبه در دوره آموزشی اصول مددکاری ویژه پرسنل مراکز مثبت زندگی افزود: در نظام اداری و اجرایی رضایت مردم از خدمات دستگاه‌های دولتی یکی از شاخص های اصلی سنجش کارآمدی و رشد و توسعه است.

وی اضافه کرد: در این خصوص مولفه هایی از قبیل سرعت، صحت و دقت در انجام کار مراجعان، چگونگی رفتار و برخورد با ارباب رجوع و اطلاع رسانی مناسب عواملی هستند که موجب رضایتمندی مراجعین می شود.

این مسوول به فعالیت مددکاران در بخش دولتی و مراکز مثبت زندگی اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت مراکز مثبت زندگی بر ۲ پایه فناوری اطلاعات و مددکاری اجتماعی استوار است و پایش پرونده ها و آموزش در این مراکز مورد توجه قرار می گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، هدف از پایش و آموزش ها، ارتقا و جهت دار کردن خدمات مددکاری اجتماعی، ساماندهی فعالیت های مددکاران را در راستای حمایت هدفمند و در نهایت پیشگیری از رسوبی شدن پرونده های تحت پوشش ذکر کرد.

وی، با اشاره به محله محوری خدمات مراکز مثبت زندگی تاکید کرد: مراکز مثبت زندگی فرصتی هستند تا مددجویان بهزیستی به بهترین شیوه و در کوتاهترین زمان ممکن بتوانند خدمات مورد نیاز خود را با آسایش و راحتی بیشتری از مددکاران اجتماعی دریافت کنند.

به گفته این مسوول، اگر هم محل سکونت مددجویان تغییر پیدا کند با ارائه درخواست، پرونده به نزدیکترین مرکز مثبت زندگی محل سکونت فرد انتقال می یابد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌ های نظارتی ویژه برای فعالیت های مددکاری و تخصصی تمامی مراکز دولتی و غیر دولتی انجام می گیرد، اظهار داشت: نظارت ها از سطح کارشناسان و روسای بهزیستی شهرستان ها تا سطح کارشناسان ستادی حوزه های تخصصی، دفاتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و حراست انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به پرونده و نیازهای مددجویان باید سرلوحه فعالیت های مراکز مثبت زندگی باشد.