تهران- ایرنا- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به نقش ارزنده شعر در انتقال پیام‌، گفت: شاعران سرمایه‌ای ارزشمند در سال‌های دفاع مقدس بوده و هستند.

به گزارش ایرنا، سعید اوحدی در نشست با شاعران ایثار و شهادت به‌مناسبت روز بزرگداشت شعر و ادب فارسی با عنوان سرود سرو که در سالن اجتماعات بنیاد شهید برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری جلسات شعر خوانی ضروری است و نقش مهم در دگرگونی احوال انسان‌ها دارد. پیامبر اکرم (ص) نیز دیدارهایی با شاعران در دوران صدر اسلام داشتند و مراسم شعرخوانی نیز همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی با توجه به نگاه عمیقی که به شعر در فرهنگ کشورهای اسلامی وجود دارد، گفت: شعر در قبل از صدر اسلام و حتی بعد از آن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و جایگاه شاعران مورد توجه قرار داشته است.

اوحدی با بیان اینکه شعر یکی از زیباترین و لطیف‌ترین رشته‌های هنری است و در فرهنگ اسلامی از جایگاه ویژه برخوردار است، افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب شاعران برای کشور سرمایه هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران جایگاه شعر را در بین هنرهای دیگر بسیار ارزشمند دانست و گفت: شاعران به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در سال‌های دفاع مقدس بودند و شعر بسیار ارزشمند و ماندگار است. شعر شاعران تاثیرگذار به ویژه برای خانواده شهدا و والدین آنها است.

اوحدی خاطرنشان کرد: شعر در دوران صدر اسلام اهمیت زیادی داشت. پیامبر (ص) به هنر شعر جهت دادند. باید قدر این سرمایه را دانست و از آن بهره‌مند شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسمی برای شهدای منا و نزدیک شدن به آغاز هفته دفاع مقدس، بر اهمیت نقش شعرخوانی در این ایام تاکید کرد و گفت: شعر حماسی سرمایه ارزشمند در سال‌های دفاع مقدس بود، شعر برای اسرا در اردوگاه‌ها و برای رزمندگان در جبهه‌ها بسیار تاثیرگذار بود.

کار هنری مثل جهاد است

سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: کار فرهنگی مثل جهاد است. با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید در راستای تعالی شعر دفاع مقدس گام برداریم.

وی با تاکید بر تداوم برگزاری مراسم شعر ایثار و شهادت، افزود: امیدوارم بتوانیم سالی چندبار این مراسم را در حوزه فرهنگی برگزار کنیم و سیاست‌گذاری صحیح برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشیم.