شهرری - ایرنا - جشنواره سراسری زنگ آب همزمان با سال تحصیلی جدید و جشن شکوفه‌ها روز سه شنبه در دبستان پروین اعتصامی باقرشهر در محدوده تحت پوشش آبفای منطقه ۶ تهران - شهرری با نواختن زنگ آب برگزار شد.

به‌ گزارش ایرنا، زنگ آب در راستای صرفه جویی در مصرف و لزوم آموزش و فرهنگسازی در سطح مدارس، همزمان در سراسر مناطق تهران درمدرسه ابتدایی پروین اعتصامی باقرشهر با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، مدیرعامل آبفای منطقه ۶ شهر تهران و مسئولان شهرستانی به صورت نمادین در مدرسه ابتدایی پروین اعتصامی شهر باقرشهر شهرستان ری به صدا درآمد.

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه مشترکی توسط اداره آموزش و پرورش و آبفا برای جشن شکوفه های مقطع اول ابتدایی تدارک دیده شد که در این برنامه به آموزش مصرف بهینه

آب و استفاده صحیح از انرژی تاکید شده است تا دانش آموزان در ابتدای سال تحصیلی جدید در جهت توسعه پایدار کشور نقش پررنگی داشته باشند و آیندگان نیز بهره مند شوند و با آغاز فرهنگ سازی می توان بسیاری از مشکلات و تنش های بی آبی را حل کرد.

مهدی باب الحوائجی افزود: از مردم‌ ری و بخش‌های‌کهریزک، فشافویه، خاوران، قلعه‌نو و بخش های دیگر صمیمانه می خواهیم که در مصرف آب صرفه جویی‌ کنند، زیرا این شهرستان به دلیل کاهش نزولات آسمانی و کم شدن ظرفیت آب های زیر زمینی متاسفانه جزو مناطق حساس به‌ آب و دچار کمبود آب است.

حسن حقیقی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران - شهرری نیز در این آیین گفت: با توجه به این که ما در منطقه ای خشک و نیمه خشک هستیم باید سازگاری بیشتری با شرایط کم آبی داشته باشیم و یکی از بهترین راهکارها فرهنگ

سازی در زمینه ی مصرف بهینه آب هست.

وی افزود: همچنین موثرترین قشر، دانش آموزان هستند که امروز با توجه به مراسم جشن شکوفه ها که برای پایه های اول ابتدایی برگزار شد، می توان به اهمیت آموزش صحیح به دانش اموزان به عنوان بهترین جامعه ی هدف اشاره کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر ما فرهنگ سازی را در آموزش و پرورش جدی بگیریم در بسیاری از مشکلاتی که جامعه از آن رنج می برد از جمله در حوزه مدیریت منابع و مصارف بسیار بهتر می توانیم عمل کنیم.

بهنام بخشی مدیر کل روابط عمومی آبفای استان تهران در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اولین واژه ای که دانش آموزان می آموزند کلمه آب است و اما امسال با خوش فکری و آینده نگری که توسط اداره آموزش و پرورش صورت گرفت شاهد زنگ آب در روز اول سال تحصیلی جدید هستیم.

وی افزود: دانش آموزان با نگاه هشدار و آینده نگری در عین حال که موضوعات درسی و بهتر زندگی کردن را می آموزند در زنگ آب به مدیریت مصرف آب و فرهنگ صحیح مصرف آن توجه می کنند و همچنین دانش آموزان بهترین ظرفیت را دارند تا پیام‌ انتقال

صحیح مصرف آب را به خانواده ها برسانند و انها مروجین مصرف بهینه آب در سطح جامعه و در زندگی خود هستند تا تحقق رعایت مصرف اب برای هر فرد ۱۳۰لیتر در شبانه روز رعایت کنند.

در این مراسم با توجه به جایگاه با ارزش آب و لزوم فرهنگ سازی مصرف بهینه ی این مایه حیات بخش با هدف افزایش آگاهی در خصوص چگونگی مصرف با برگزاری نمایشگاهی از ابتکارات و اختراعات ، کاردستی، نقاشی، ایده ها و نظرات دانش آموزان به نمایش گذاشته شد.

شهرری مرکز شهرستان ری در جنوب استان تهران و به نام قبله تهران شهرت دارد.