بوشهر_ایرنا_ استاندار بوشهر گفت: ۴۴ هزار میلیارد ریال اعتبار در طول سه سال گذشته به طرح‌های برق‌رسانی این استان اختصاص پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز سه‌شنبه در نشست بررسی طرح‌های برق‌رسانی استان بوشهر اظهار کرد: طی سه سال گذشته، طرح‌های مهم و تاثیرگذاری در حوزه برق در استان اجرایی و گام بلندی در پایداری برق برداشته شد.

وی بیان کرد: طی سه سال اخیر بیش از ۷۳ هزار و ۲۰۰ انشعاب برق جدید در استان بوشهر به متقاضیان در بخش‌های مختلف واگذار شده است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: همچنین در راستای اصلاح و بهینه‌سازی شبکه ۴۰۰ پایه برق در این استان احداث شده است.

محمدی‌زاده اضافه کرد: در مدت یاد شده نوسازی ناوگان خودروهای شرکت توزیع برق استان بوشهر با تامین هفت دستگاه ماشین سنگین و کاهش میانگین عمر ماشین‌آلات به مدت ۱۵ سال از دیگر اقدام‌های انجام شده در حوزه برق‌رسانی استان بوشهر است.

بیشتر بخوانید

صرفه جویی ۲هزار مگاواتی برق باعث کاهش ساعت کار ادارات در بوشهر

برق نیروگاه اتمی بوشهر وارد شبکه سراسری شد

وی همچنین از راه‌اندازی ۶۰۰ نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت هر کدام پنج کیلو وات خبر داد.

استاندار بوشهر ادامه داد: همچنین برای یک‌هزار و ۵۰۰ نیروگاه برق خورشیدی کوچک مقیاس در استان بوشهر ظرفیت‌سازی شده است.

محمدی‌زاده بیان کرد: تبدیل سیم به کابل و هادی روکش‌دار به میزان یک‌هزار و ۴۰۰ کیلومتر در شبکه برق استان انجام شده که معادل ۵۳ درصد کل شبکه است.

وی با اشاره به کاهش خاموشی‌ها در استان بوشهر عنوان کرد: تابستان امسال با وجود افزایش دما و شدت گرما و کمبود برق، به گونه‌ای عمل شد که کمترین میزان خاموشی در استان رقم بخورد.