تهران- ایرنا- بازیگر سینما و تلویزیون درباره سومین نمایشگاه رصتا عنوان کرد: وجود چنین نمایشگاه‌هایی برای معرفی سکوها و پلتفرم‌های فراگیر لازم است؛ چرا که یکسری از مردم از طریق فیلم و سریال با این پلتفرم‌ها آشنا هستند در صورتی که محتواها و قابلیت‌های مختلف دیگری هم داریم که در نمایشگاه رصتا معرفی می‌شود.

اتابک نادری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، بیان داشت: رسانه تخصصی تلویزیون تئاتر ایران که در این نمایشگاه حضور دارد، رسانه‌ای با محتوای تئاتر است و می‌تواند پل ارتباطی میان هنرمندان تئاتر سراسر ایران مخصوصا شهرستان‌ها و استان‌ها باشد؛ چون پلتفرم‌های دیگر آثار تئاتر تهران را به نمایش می‌گذارند؛ ولی این پلتفرم برای بچه‌های تئاتر ایران است.

او افزود: این پلتفرم در زمان کرونا به دلیل اینکه مردم محدودیت حضور در سالن‌های نمایشی را داشتند برای جشنواره تئاتر فجر آغاز به کار کرد. محتوای آموزشی، کارگاه‌ها و سمینارهای آنلاین، رویدادها، جشنواره‌های متفاوت، آرشیو آثار و… از ظرفیت‌های این تلویزیون است.

این بازیگر ضمن بیان اینکه تلویزیون تئاتر ایران بانک اطلاعات تئاتر کشور است، بیان کرد: مخاطب آثاری که در فجر اجرا می‌شدند محدود بودند و نهایتا در هر سانس ۲۰۰ نفر تماشاگر می‌توانستند آن اثر را ببینند ولی وقتی روی سکوی پخش قرار می‌گیرد فراگیری خود را افزایش می‌دهد. خاطرم هست در آن سال یک نمایش از کرمان آمده بود ۵ هزار تماشاگر داشت و هرگز برای تئاتر استانی چنین اتفاقی رخ نمی‌داد. بازبینی به روش دهه ۶۰ منسوخ شده ولی از کاربردهای دیگر تلویزیون تئاتر ایران این است که داوران از سراسر کشور در ایام جشنواره می‌توانند کارها را ببینند و به صورت آکادمیک‌تر آثار را انتخاب کنند.

نادری در پایان گفت: در سومین نمایشگاه رصتا غرفه پلتفرم شبکه جهانی تعزیه را دیدم که اختصاصی به این هنر ایرانی بومی مذهبی می‌پردازد و اینجا در واقع پل و سکویی برای شناخت بیشتر پلتفرم‌ها است.