تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸

تهران- ایرنا- دختران قهرمان ایران در کلام رهبری، سفیران فرهنگی به شمار می‌روند که قدرت مخابره ارزش‌های اسلامی به جهانیان را دارند.

به گزارش ایرنا، مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای کاروان‌های اعزامی به بازی های المپیک و پارالمپیک اعلام کردند: در ورزش‌های بین‌المللی و آوردگاه‌های جهانی، فقط قدرت بدنی و مهارت ورزشی نیست که نشان داده می‌شود، [بلکه] قدرت روحی و اعتماد به نفْس ملّت ایران هم به رخ بدخواهان کشیده می‌شود؛ این خیلی مهم است. اینکه این دختر عزیز ما مثلاً مدال خودش را اهدا می‌کند به بچّه‌های غزّه یا فلسطین، این در دنیا خیلی پُرمعنا است.

تحلیل محتوای بیانات رهبری در جمع ورزشکاران و قهرمانان ایران زمین حکایت از آن دارد که معظم له در بیانات خود ۲ مقوله اصلی را مورد تاکید قرار داد

نخست اینکه آوردگاهی مانند المپیک ضمن آنکه جایی برای نمایش قدرت بدنی و کسب نشان ارزشمند به شمار می‌رود رسانه‌ای برای معرفی ارزش‌های حاکم بر یک جامعه نیز به شمار می رود.

در این آوردگاه می‌توان ارزش‌ها و نمادهای یک کشور را به جهانیان معرفی کرد به عبارتی ورزشکار و قهرمان به عنوان سفیر فرهنگی کشور وظیفه دارد تا از ورزش به عنوان یک رسانه بدون سانسور جهانی استفاده کند.

در رسانه ورزش که میلیون‌ها مخاطب جهانی دارد قدرت‌های رسانه‌ای اراده‌ای برای فیلترینگ اخبار ندارند بلکه ورزشکار با حضور در میدان مسابقه عملا پیام خود را به جهانیان انتقال خواهد داد پیامی که می تواند حاوی ارزش‌های دینی و ملی یک کشور باشد.

رهبر انقلاب روز گذشته هوشمندانه به تبیین این مقوله پرداخت و جامعه بانوان را به عنوان مخاطب خود قرار داد؛ جامعه‌ای که در چند دهه گذشته فارغ از تمام تبلیغات منفی علیه ایران اکنون به قدرت‌های ورزشی جهان تبدیل شدند. بانوانی که المپیک و پارالمپیک را به عنوان آوردگاهی برای معرفی ارزش های دینی قرار داند.

در این آوردگاه شیردختران ایران زمین با پوشش کامل اسلامی و فارغ از تمام هیاهوهای رسانه ای غرب هم موفق به کسب مدال های رنگارنگ شدند و هم با حجاب اسلامی در سکوهای پاریس حضور یافتند سکویی که نه قدرت‌های رسانه‌ای توانست آن را سانسور کند و نه اینکه مدعیان حمایت از حقوق زنان می‌توانستند منکر آن شوند، مدعیانی که در چند سال اخیر با طرح ادعاهای واهی ایران را متهم به نقض حقوق بانوان کردند.

دختران ایرانی در فرانسه نه تنها سفیران ارزش های ایرانی و اسلامی بودند بلکه در قلب اروپا فریاد حمایت از ستم دیدگان فلسطینی را سر داده و جنایات رژیم صهیونیستی را در آوردگاه ورزش محکوم کردند.

شیردختران ایرانی در پاریس گردآفرین‌هایی بودند که به تنهایی توانستند نقشه عادی سازی کشتار مردم بی دفاع فلسطین را نقش بر آب کردند.

اقدام ارزشمند این دختران از چشم رهبر انقلاب پنهان نماند تا جایی که معظم له روز گذشته در جمع صمیمی قهرمانان از نقش آفرینی دختران ایران سخن به میان آورد و حمایت آنان را از ملت مظلوم فلسطین ستود حمایتی که در قلب اروپا انجام شد جایی که مسوولان کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک بدون توجه به کشتار ۴۰ هزار نفری فلسطینی ها، مجوز حضور صهیونیست ها را در این بازی ها فراهم کردند تا نشان دهند که یک بام ۲ هوای آنان در ورزش کاملا سیاسی و برنامه ریزی شده است.