شیراز-ایرنا- تیم فجر شهید سپاسی شیراز در مسابقات فوتبال دسته یک کشور از سد تیم آریو اسلامشهر تهران گذشت و به رده دوم جدول صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا این بازی که از هفته دوم این مسابقات شامگاه سه شنبه در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد تیم میزبان با یک گل به برتری دست یافت.

همانگونه که پیش بینی می شد تیم آریو با شناخت از تیم فجر راه های نفوذ به ویژه از کناره ها را بست و اجازه نداد بازیکنان فجر موقعیتی در نیمه نخست ایجاد کنند.

هرچند در نیمه نخست توپ و میدان دراختیار شاگردان پیروز قربانی سرمربی تیم بود اما تیم آریو یکی ۲ فرصت خطرناک را روی دروازه فجر از روی ضد حمله و استفاده از ضربات ایستگاهی ایجاد کرد.

غلامزاده ناجی تیمش شد

دقیقه ۱۸ بازی یک فرصت بسیار خوب نصیب تیم آریو شد اما ضربه مهاجم این تیم با واکنش عالی غلامزاده سنگربان فجر دفع شد تا میهمان به گل نرسد.

در ادامه نیمه نخست هم اتفاق خاصی به نیفتاد و ۲ تیم بدون زدن گل به رختکن رفتند.

سه تعویض همزمان در نیمه دوم برای فجر

با شروع نیمه دوم سرمربی تیم فجر که از بازی شاگردانش درنیمه نخست راضی نبود سه تعویض همزمان انجام داد و علی نبی زاده، علی محمد منصف و امید افشون را به جای سعید زارع، رضا امانی نژاد و میثم زارع وارد بازی کرد تا بتوانند نتیجه بازی را تغییر دهند که این اتفاق هم افتاد و میزبان به گل رسید.

استفاده از ضربات ایستگاهی

یکی از راهکارها برای بازکردن دروازه تیم هایی که بسته بازی می‌کنند استفاده از ضربات ایستگاهی و زدن شوت از راه دور است و فجری‌ها در نیمه دوم خیلی زود از روی ضربه ایستگاهی به گل رسیدند.

بازیکن تعویضی فجر گلزنی کرد

دقیقه ۵۷ بازی فجری‌ها از روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسیدند که ۲ بازیکن تعویضی روی این گل اثرگذار بودند، این ضربه را علی نبی زاده به خوبی روی دروازه آریو ارسال کرد و امید افشون در شلوغی درون ۱۸ قدم با یک ضربه دقیق دروازه تیم آریو را باز کرد تا خیال فجری‌ها راحت شود.

۲دقیقه بعد از گل فجر این تیم روی ضد حمله فرصت خوبی برای زدن گل دوم داشت اما فرامرزی دروازه بان تیم آریو مانع از باز شدن دروازه اش شد.

باز هم سنگربان فجر ناجی تیمش شد

دقیقه ۷۳ فرصت بسیار خوبی نصیب مهاجم تیم آریو شد اما این بازیکن در مصاف تک به تک با غلامزاده، دروازه بان فجر توپش را برگشت داد و توپ برگشتی هم با ضربه دیگربازیکن تیم آریو در آغوش غلامزاده قرارگرفت تا این دروازه بان در این بازی سه بار سیو کرده باشد.

در ادامه نیمه دوم بیشتر توپ در میانه میدان در جریان بود و فجری‌ها که نتیجه بازی را در دست داشتند، به خوبی کنترل کردند و درنهایت هم این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود تیم فجر پایان یافت هر چند نباید از بازی خوب تیم آریو هم چشم پوشی کرد.

شهر راز برابر مس سونگون مساوی شد

همچنین در این هفته تیم شهر راز دیگر نماینده شیراز در تبریز برابر تیم مس سونگون به تساوی ۲ بر ۲ دست یافت و در رده پنجم جدول قرار گرفت.

با پایان هفته دوم تیم مس شهر بابک کرمان با ۶ امتیاز در صدر جدول ایستاد؛ تیم فجر با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل کمتر در جای دوم ایستاد و تیم پیکان تهران هم با چهار امتیاز سوم است.

در مسابقات فوتبال لیگ دسته یک ۱۸ تیم شرکت دارند که پس از ۳۴ بازی تیم‌های اول و دوم جواز صعود به لیگ برتر دوره بیست و پنجم را کسب خواهند کرد و سه تیم آخر جدول هم راهی دسته دوم می شوند.