گنبدکاووس- ایرنا- دانش‌آموزان روستای «عرب لاله‌گون» مراوه‌تپه در منتهی‌الیه شمال شرق استان گلستان به‌عنوان یکی از شهرستان‌های مرزی کمتر توسعه یافته کشور با تلاش دانشجویان تهرانی صاحب مدرسه خواهند شد که عملیات ساخت این واحد آموزشی در روزهای آینده به پایان خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، عرب لاله‌گون یکی از روستاهای مرزی بخش گلیداغ شهرستان مراوه‌تپه است که به دلیل رانش زمین نیمی از جمعیت بیش از ۷۰۰ نفره آن در سال‌ها اخیر به منطقه پایین دست کوچ کردند.

طبق اعلام دهیار روستای عرب لاله‌گون، حدود ۳۳۰ جمعیت باقی مانده روستا از ۲ سال قبل به دلیل تخریب دبستان ۲ کلاسه، مدرسه‌ای برای تحصیل دانش آموزان خود نداشتند و به ناچار، کلاس‌ کودکان در خانه یکی از اهالی برپا می‌شد.

عبدالوهاب شجاعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مناسب نبودن فضا و نداشتن سیستم گرمایشی و سرمایشی لازم باعث مشکلات زیادی در زمان آموزش دانش آموزان در خانه می‌شد.

وی گفت: تعدادی از دانشجویان دانشگاه مفید تهران با اطلاع از نیاز این روستا به مدرسه، در یک کار جهادی بعد از ایمن سازی محل مدرسه تخریبی سابق، از زمستان سال گذشته کار ساخت دبستان سه کلاسه را آغاز کردند و عید نوروز و بعد از آن تابستان هم به فعالیت خود ادامه دادند.

دهیار روستای عرب لاله‌گون بیان کرد: عملیات ساخت مدرسه در مرحله نماکاری قرار دارد و تا یک ماه آینده آماده افتتاح می‌شود.

شجاعی افزود: این روستا ۵۷ دانش آموز در مقطع ابتدایی دارد که با افتتاح مدرسه سه کلاسه با آرامش خاطر و انگیزه بیشتر به فراگیری علم و دانش خواهند پرداخت.

مدیرکل توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس گلستان هم در این رابطه گفت: با حضور ۱۲۰ نفر از دانشجویان دانشگاه مفید تهران در یک فعالیت جهادی و خیرساز، عملیات ساخت دبستان سه کلاسه‌ روستای عرب لاله گون از نیمه دوم سال گذشته آغاز شد و تا اواخر مهرماه به پایان می‌رسد.

وحید فراهی افزود: این پروژه با استفاده از قالب‌های پیش ساخته در این روستای مرزی و کم برخوردار در حال ساخت است تا دانش‌آموزان آن از یک مرکز آموزشی مناسب برخوردار شوند.

وی ادامه داد: همچنین محوطه سازی و دیوارکشی این مدرسه توسط اداره‌کل نوسازی و همزمان با فعالیت گروه جهادی به پایان می‌رسد.

مدیرکل توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس گلستان از آماده بهره‌برداری بودن ۲۵۰ کلاس درس جدید در استان در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: این تعداد کلاس درس در قالب ۴۲ مدرسه احداث شده است.

فراهی افزود: علاوه بر آن ۲۲۰ مدرسه با حدود هزار کلاس درس هم در استان گلستان بهسازی و سالم سازی شده است.

شهرستان مراوه تپه حدود ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۱۰ روستا در گستره سه هزار و ۶۰ کیلومتر مربع سکونت دارند.