اهواز - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از اختصاص ردیف بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور برای ترمیم و بازسازی مزار قیصر امین پور در شهرستان گتوند خبرداد وگفت: با توجه به جایگاه این شاعر فقید، مرمت و بهسازی آرامگاه وی در دستور کار انجمن آثار و مفاخر فرهنگی قرار گرفته است.

مجید منادی روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در نشست روز گذشته با حضور رییس و معاونین پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و همسر قیصر امین پور در تالار آیینه، مقرر شد مرمت آرامگاه این شاعر انقلابی توسط انجمن صورت گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای مسئول مانند مجلس و سازمان برنامه با تخصیص به موقع بودجه استانی و ملی و برخی اعتبارات مسئولیت اجتماعی موجود در دستگاه‌ها به طرح‌های مهم و تاثیرگذار فرهنگی از جمله بازسازی و توسعه آرامگاه مرحوم قیصر امین پور، شاهد رشد و بالندگی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی در خوزستان به‌ویژه در زادگاه قیصر امین پور، شهرستان گتوند باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: باید برای شخصیت شاعر توانمند خوستانی از افتخارات کشور و به ویژه شعر انقلاب، یک مجموعه جامع شامل مزار، فرهنگسرا، فضای گردشگری فرهنگی و سایر ابعاد لحاظ شود تا آرامگاه دکتر امین‌پور تبدیل به یکی از قطب‌های فرهنگی و هنری کشور و محل رجوع مردم به ویژه جوانان و نوجوان علاقمند فرهنگ و ادب فارسی شود.

به گزارش ایرنا، قیصر امین‌پور شاعر غزل سرای ایران دوم اردیبهشت سال ۱۳۳۸ در شهرستان گتوند به دنیا آمد که هشتم آبان سال ۱۳۸۶ در بیمارستان دی تهران درگذشت و در زادگاهش گتوند به خاک سپرده شد.

وی نویسنده، شاعر، مدرس دانشگاه و از شخصیت‌های برجسته ادبیات در دوران بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

تنفس صبح و در کوچه آفتاب (۱۳۶۳)، آینه‌های ناگهان (۱۳۷۲)، گل‌ها همه آفتابگردانند (۱۳۸۰) و دستور زبان عشق (۱۳۸۶) از مجموعه‌های شعر قیصر هستند.

توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) (۱۳۶۵)، سنت و نوآوری در شعر معاصر (۱۳۸۳) و شعر و کودکی (۱۳۸۶) از دیگر آثار این شاعر نام آشناست.

قیصر امین پور در سال ۱۳۶۷ از موسسه گسترش هنر، جایزه ویژه نیمایوشیج موسوم به مرغ آمین بلورین را دریافت کرد، وی همچنین در سال ۱۳۷۸ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از شاعران برتر دفاع مقدس در دهه های ۶۰ و ۷۰ برگزیده شد.