یزد- ایرنا- استاندار یزد در نشست مشترک سفرای کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوهای همکاری آسیا (ACD) گفت: برنامه‌های جانبی از جمله نشست هم‌اندیشی تورگردانان و راهنمایان گردشگری کشورهای عضو، به منظور هماهنگی و همکاری‌های عمیق‌تر بین این تشکل‌ها به‌عنوان بازوهای اجرایی برای بهره‌گیری هر چه بیشتر از فرصت برگزاری این رویداد، تدوین شده است.

به گزارش چهارشنبه روابط عمومی استانداری یزد "مهران فاطمی" در نشست مشترک سفرای کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوهای همکاری آسیا (ACD) افزود: شهر میراث‌ جهانی یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوهای همکاری آسیا (ACD) در سال ۲۰۲۴ به‌منظور ایفای نقش در تعمیق همکاری کشورهای عضو در حوزه گردشگری برنامه‌ها و رویدادهای متعددی را برنامه‌ریزی و اجرا کرد که البته بخشی از آنها به دلیل سانحه تلخ سقوط هواپیما و شهادت رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و عواملی از جمله برگزاری انتخابات زودهنگام محقق نشد.

استاندار یزد افزود: بسیار خشنودیم که تا ۴۵ روز دیگر در شهر تاریخی یزد افتخار میزبانی وزاری گردشگری کشورهای عضو ACD را خواهیم داشت.

فاطمی با بیان اینکه برگزاری این رویداد نقش مهمی در پیوند پویاتر و پایدارتر بین ملت‌های این قاره کهن خواهد داشت ابراز امیدواری کرد که در ۳۰ و ۳۱ اکتبر (۹ و ۱۰ آبان ماه) شاهد حضور حداکثری وزرای گردشگری کشورهای عضو و فعالان بخش خصوصی در شهر یزد باشیم.

فاطمی به سیاست‌های دولت چهاردهم در راستای گسترش روحیه وفاق و همبستگی در عرصه داخلی و خارجی اشاره کرد و ادامه داد: امیدوارم از این فرصت ارزنده به نحو شایسته در راستای توسعه گردشگری بین کشورهای همسایه و آسیایی استفاده کنیم.

یزد در سال ۲۰۲۴ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری های آسیا (ACD) انتخاب شد و بهمن ماه سال گذشته در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری تهران لوح پایتختی از سوی دبیرکل این مجمع به استاندار یزد داده شد.