شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود از تاسیس و راه‌اندازی پردیس این دانشگاه در شهرستان میامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین‌علی سمیعی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با هدف رفاه حال شهروندان میامی، بیارجمند و روستاهای اطراف، با رایزنی‌های صورت گرفته با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و نشست‌های متعددی که برگزار شد، سرانجام مجوز پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در شهرستان میامی مورد تأیید این سازمان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پذیرش دانشجو از مهر ۱۴۰۳ در این پردیس دانشگاهی انجام می‌شود، ابراز کرد: در گام نخست ۶ رشته کارشناسی پیوسته حسابداری، کارشناسی پیوسته حقوق، کارشناسی پیوسته مهندسی کامپیوتر، کارشناسی پیوسته مهندسی معماری، کاردانی ناپیوسته آموزش‌وپرورش ابتدایی و کاردانی پیوسته مکانیک خودرو در این پردیس پذیرش دانشجو دارد.

سمیعی به همکاری فرماندار، شهردار، شورای اسلامی شهر، مدیریت آموزش‌وپرورش، و موثران میامی در راه‌اندازی این پردیس اشاره کرد و گفت: همت مسوولان این شهرستان در کمک به راه‌اندازی پردیس و در اختیار قرار دادن سریع مکان مطلوب آموزشی و تجهیزات موردنیاز برای آموزش دانشجویان جای تقدیر دارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود اظهار کرد: مکان آموزشی بسیار مناسب با امکانات مطلوب به این پردیس در میامی اختصاص داده شد که شامل کلاس‌های استاندارد، نمازخانه، خوابگاه، سلف‌سرویس و دیگر امکانات رفاهی است.

وی تصریح کرد: برای ادامه راه تلاش می‌شود از تمام توانمندی‌های شهرستان میامی از جمله استادان و نیروی انسانی، برای امور جاری دانشگاه استفاده شود.

به گزارش ایرنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با ۱۰۵ هزار مترمربع فضای آموزش کارگاهی، آزمایشگاهی، رفاهی، اداری، ورزشی و فرهنگی دارای رشته‌های متعدد و نیز بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی و مرکز بیماری‌های خاص خاتم الانبیا(ص) است.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.