همدان- ایرنا- معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه ورزش همگانی گفت: ترویج این ورزش نیازمند فرهنگ سازی بیشتر در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن رضانیا روز چهارشنبه در نشست شورای ورزش و تربیت بدنی استان همدان اظهار کرد: رسانه ها ، صدا و سیما و فضای مجازی نقش مستقیم و تاثیرگذار در رشد و پیشرفت ورزش دارند و باید از این ظرفیت به درستی برای توسعه امور استفاده شود.

وی اضافه کرد: همچنین رسانه ها در معرفی توانمندی ها، ظرفیت ها و نیز چهره های شاخص ورزش به جامعه نقش مهمی دارند و می توانند با بازتاب قراردادن موفقیت ها، روحیه و انگیزه مضاعف را به قهرمانان و تیم ها بدهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان خاطرنشان کرد: ورزش همگانی متعلق به همه آحاد جامعه از کارگر، کارمند، پیر و جوان است و همه دستگاه های اجرایی براساس وظیفه باید در این حوزه ورود کنند.

رضانیا بر توجه هر چه بیشتر به مقوله ورزش در جامعه تاکید کرد و گفت: با توجه به آسیب‌هایی که امروز در جامعه وجود دارد، توجه به ورزش و توسعه هر چه بیشتر آن یک ضرورت است که همه نسبت به این موضوع مسئول هستند.

وی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در ورزش همدان گفت: پیشرفت ورزش استان طی ۲ سال اخیر در تمامی حوزه ها مشهود است که جای تقدیر از مدیریت و کارکنان ورزش و جوانان استان دارد.

جهش مطلوب ورزش در ۲ سال گذشته

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این نشست گفت: هدف از تشکیل این شورا اتخاذ سیاست‌های اجرایی، بررسی طرح‌های ورزشی و موارد مرتبط بوده که در این راستا چند دستور کار مهم برای جلسه آماده شده است.

وی با قدردانی از همراهی استاندار و معاونان در حوزه ورزش این استان، خاطرنشان کرد: ورزش استان در دو سال اخیر در حوزه های زیرساخت ها و توجه به قهرمانان و برگزاری میزبانی های مسابقات کشوری رشد خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه ورزش به نوعی نماد پیشرفت و توسعه کشور ها شده است، تصریح کرد: امروز هماهنگی و همدلی خوبی در بین دستگاه‌های اجرایی برای توسعه ورزش وجود دارد.

۱۳ مهرماه برگزاری همایش بزرگ پیاده روی در همدان

رییس هیات ورزش های همگانی همدان نیز از آمادگی این هیات برای برگزاری همایش پیاده روی هفته فراجا خبر داد و افزود: هماهنگی برای برگزاری مطلوب این برنامه صورت گرفته و همزمان با هفته فراجا این همایش ۱۳ مهرماه در همدان برگزار می شود.

هادی سبزواری با اشاره به برپایی ۲۰۰ ایستگاه ورزشی روزانه در سطح استان همدان، گفت: از این تعداد ۴۶ ایستگاه در سطح شهر همدان فعال است.

وی اضافه کرد: هیات ورزش‌های همگانی همدان همواره از استان های برتر کشور بوده؛ ضمن اینکه ۸۰ کمیته ورزشی زیر مجموعه هیات ورزش‌های همگانی است.