تهران- ایرنا- مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت (کمیته امداد) استان تهران گفت: هفت هزار و ۱۴۳ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه از طریق این صندوق به مددجویان تهرانی و سایر متقاضیان نیازمند در ۶ ماهه نخست امسال پرداخت شد.

اکبر بیات در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۶ ماهه اول امسال ۷ هزار و ۱۴۳ فقره وام قرض الحسنه به مبلغ ۱۹۵ میلیارد و ۹۹۶ میلیون تومان از طریق صندوق امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران و سایر نیازمندان واجد شرایط پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۵ هزار و ۹۶۲ فقره وام کارگشایی، ۶۲۴ هزار فقره وام اشتغال، ۱۰۰ فقره مسکن و ۴۵۷ فقره در قالب امور فرهنگی پرداخت شده است.

مدیرامور شعب صندوق امداد ولایت استان تهران گفت: در سال ۱۴۰۲ نیز بیش از ۲۰ هزار فقره وام با اعتباری بالغ بر ۴۲۳ میلیارد و ۸۴۴ میلیون تومان از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت و سایر نیازمندان واجد شرایط پرداخت شد.

بیات با بیان اینکه تسهیلات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تا ۱۰ میلیون تومان هیچگونه کارمزدی اخذ نمی‌شود، تاکید کرد: برای تسهیلات بالای ۱۰ میلیون تومان نیز ۳ درصد، تنها یکبار به عنوان کارمزد دریافت می شود.

وی اضافه کرد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تحت نظارت بانک مرکزی مشغول فعالیت است و خیران حقیقی و حقوقی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی صندوق امداد ولایت به نشانی (www.sqev.ir) و یا با مراجعه به شعب صندوق امداد ولایت با طرح های این صندوق آشنا شوند و نسبت به مشارکت در طرح های مختلف مشارکت کنند.

به گزارش ایرنا، در بانکداری اسلامی بر تاسیس صندوق های قرض‌الحسنه و بانک های قرض‌الحسنه تاکید شده است، در زمان حاضر ۱۰ میلیون نفر عضو صندوق امداد ولایت هستند و کار این صندوق هم شناسایی افراد نیازمند واقعی است.

چابکی و حذف فرایند های وقت گیر و پرداخت وام تا حداکثر ۴۸ ساعت، عدم سرمایه گذاری برای دریافت وام، رضایت مندی وام گیرنده و خیرین، شفافیت در عملکرد به اذعان دستگاه های نظارتی، پرداخت وام در اقساط، طولانی مدت، عدم دریافت کارمزد، ارایه خدمات غیر حضوری و اتصال به شبکه سراسری بانکی از ویژگی های مهم صندوق امداد ولایت است.