تهران- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اراده دولت و مجلس تحقق برنامه هفتم است، گفت: در این برنامه به ورزش توجه ویژه شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدباقر قالیباف روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از مدال‌آوران و افتتاح طراح‌های عمرانی فدراسیون کشتی، ضمن تبریک ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و هفته وحدت، اظهار داشت: به شما پهلوانان و قهرمان خدا قوت می گویم که در رشته کشتی آزاد و فرنگی در المپیک پاریس موفق شدید و برای کشور و انقلاب آرزوی موفقیت بیشتر دارم؛ در المپیک پاریس، تا زمانی که کشتی گیران روی تشک نیامده بودند، مردم ما دمغ بودند و شما بودید که خوشحالی را به مردم هدیه دادید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورزش حتما یک پدیده اجتماعی و یک اوقات فراغت غنی شده برای عموم جوانان و مردم ماست، اضافه کرد: ما مسئولان و سیاست گذاران باید این را باور کنیم که ورزش یک صنعت هم است. باور کنیم که امروز در دنیا وقتی حرف از پیشرفت زده می‌شود، یکی از شاخص‌های آن حضور در رقابت‌های بین‌المللی و موفقیت در آن است تجربه و علم این موضوع را ثابت کرده و ارتباط مستقیمی با هم دارند. در حوزه فرهنگ هم اینگونه است.

وی افزود: اگر به جای هزینه کردن در پدیده‌های اجتماعی و جبران آسیب‌های آن، برای پیشگیری از آنها و اوقات فراغت، مخصوصاً ورزش‌های بومی، فرهنگی و سنتی که برخاسته از فرهنگ ماست و با روحیه جوانمردی و فتوت ماست هزینه کنیم، اثرگذاری بیشتری دارد. این که ورزش را صنعت و پدیده اجتماعی بدانیم، دست ما سیاست‌گزاران است که باید درک درستی از آن داشته باشیم.

قالیباف یادآور شد: امروز ما حق نداریم پشت تریبون بایستیم و سخنرانی کنیم ولی عملکردمان غیر از این باشد؛ در غیر این صورت گزاف گفته‌ام؛ این حرف با فرهنگ انقلاب اسلامی و جوانمردی در کشور ما سازگاری ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که وارد نیروی انتظامی شدم، کار در حوزه ورزش را شروع کردم. خیلی‌ها گفتند افسرانت را جمع کن؛ تو دنبال این هستی که باشگاه پاس راه اندازی کنی؟ آقای دبیر در باشگاه پاس قهرمان المپیک شد. می گفتند فوتبال شبیه رشته‌های دیگر نیست و حداقل فوتبال را راه اندازی نکن ولی پاس همان سال قهرمان لیگ برتر شد و به مسابقات آسیایی رفت. پاس در بیش از ۱۷ رشته مهم صاحب تیم شد و از آن طرف وضع نیروی انتظامی را هم خودتان دیدید.

وی افزود: ما هم در شهرداری هم در جنوب شهر کاری کردیم که بچه‌ها به زمین ورزش رایگان دسترسی داشته باشند؛ ما سیاست‌گذاران و مسئولان در هر سطحی از این مسیر، اگر با فضاهای فرهنگی و ورزش و با تفکر مسجدی همراه نباشیم، دیر یا زود دچاز آسیب می‌شویم. از آقای دبیر تشکر می‌کنم که این فرهنگ ملی و اسلامی و دینی و فرهنگ شهدای ما را ترویج می کند، این فرهنگ را با افتخار دست می‌گیریم؛ با این موج ها و فراز و نشیب ها از گردونه خارج نمی شویم و برای آن تلاش می‌کنیم.

قالیباف تأکید کرد: امروز برنامه هفتم که میثاق دولت و مجلس است، اراده دولت و مجلس در تحقق آن است و به ورزش در این برنامه توجه شده است.