سمنان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با اشاره به کمبود زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن در غرب استان گفت: توافق با تعاونی رضوان برای تامین زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن در گرمسار در مرحله نهایی قرار دارد و طرح «دهکده شهری» نیز ویژه این شهرستان مدنظر است.

سید محمد حسینی طباطبایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به مشکلات تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: ۴۸ واحد ویلایی در منطقه لجران و ۳۷۹ قطعه زمین در روستای کرند و فرور طی ۲ سال گذشته تامین شد.

وی افزود: با توجه به تعداد متقاضیان نهضت ملی مسکن و تایید نهایی افراد دارای شرایط در شهرستان گرمسار باید برای یک‌هزار و ۲۰۰ متقاضی دیگر زمین تامین شود که برای رفع این مشکل، اداره کل راه و شهرسازی با برخی مالکان خصوصی در حال توافق است.

وی با بیان اینکه بخشی از این اراضی در توافق با تعاونی رضوان گرمسار تامین می شود، گفت: توافق با تعاونی رضوان در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی بخشی از مشکلات تامین زمین در گرمسار برای خانه‌دارشدن مردم در قالب نهضت ملی مسکن رفع می شود.

وضعیت پیشرفت «دهکده شهری» و تقاطع‌های غیرهمسطح

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان از اجرای طرح «دهکده شهری» برای تامین زمین در گرمسار خبر داد و گفت: بخشی از اراضی مورد نیاز در طرح نهضت ملی مسکن از طریق الحاق برخی روستاهای چسبیده به بافت شهری تامین می‌شود.

وی با اشاره به ۲ طرح عمرانی احداث تقاطع غیرهمسطح در آرادان و ایوانکی اضافه کرد: احداث تقاطع غیرهمسطح در آرادان به مراحل پایانی رسیده و باید علایم راهنمایی و رانندگی به منظور ایمن‌سازی تقاطع نصب شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: احداث تقاطع غیرهمسطح در ایوانکی گرمسار نیز در مرحله نهایی مطالعاتی قرار دارد.

استان سمنان سهمیه ساخت ۶۰ هزار واحدی از نهضت ملی مسکن طی چهارسال دارد که ۳۰ هزار واحد در شهر جدید ایوانکی و ۳۰ هزار واحد توسط راه و شهرسازی در ۲۰ شهر استان سمنان هدف‌گذاری شده است.

ایوانکی در مسیر تاریخی جاده ابریشم بوده‌ و از سوی دیگر، منطقه دارای معدن‌های غنی از ذخیره‌های نمک، گچ و آهک است.

۲۷ آذر ۱۳۹۸ وزارت راه و شهرسازی ایجاد شهر جدید ایوانکی را در کنار شهرهای دیگری مثل پردیس، پرند و هشتگرد به عنوان چهار شهر هدف برای ساخت مسکن ملی انتخابو مصوب کرد.