بوشهر-ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: ۵۶ هزار مترمربع زمین در ساحل خلیج فارس به طرح باغ موزه دفاع مقدس این استان اختصاص پیدا کرد.

سرهنگ علیرضا غریبی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: عملیات ساخت این طرح در نیمه دوم امسال آغاز می‌شود که نقش مهمی در ارائه حماسه‌آفرینی و رشادت رزمندگان استان بوشهر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

وی بیان کرد: رزمندگان استان بوشهر در ۸ سال دفاع مقدس در سه جبهه هوایی، زمینی و دریایی حضور داشتند و در عملیات‌های گوناگون نقشی ویژه و ماندگار ایفا کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر تصریح کرد: در این راستا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در هفته دفاع مقدس حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه در شهرها و روستاهای استان برگزار شود.

غریبی اضافه کرد: رژه نیروهای مسلح استان بوشهر در کنار ساحل خلیج‌فارس همزمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور ماه، دیدار فرماندهان و مسئولان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حضور نیروهای مسلح در نماز جمعه و سخنرانی فرماندهان نیروهای مسلح در مصلا، رژه نیروهای نظامی و انتظامی و همایش بررسی ابعاد حقوقی در حوزه بین‌الملل از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان بوشهر به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید

فیلم | اجرای۲۵۰۰ برنامه هفته دفاع مقدس در استان بوشهر

فیلم | تجلی وحدت همه اقوام در دفاع مقدس

وی همچنین از برگزاری همایش‌های مختلف بصیرتی، سیاسی، دفاعی، نظامی در عرصه جهاد و مقاومت در هفته دفاع مقدس استان بوشهر خبر داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر ادامه داد: یادواره شهدای جهاد سازندگی، تجلیل از سربازان نمونه و پیشکسوتان ۸ سال دفاع مقدس و غبارروبی مزار مطهر شهدای گرانقدر از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان بوشهر است.

وی رونمایی از ۳۲ عنوان کتاب دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: تاکنون به قلم نویسندگان استان بوشهر ۴۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس تهیه، چاپ و عرضه شده است.