همدان- ایرنا- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان، راه جلوگیری از فراموشی و تحریف دفاع مقدس را نوشتن و قلم‌زنی در این حوزه دانست و گفت: بازگو کردن ویژگی و حال و هوای رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس در جامعه موجب حل مشکلات فرهنگی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار مهدی ظفری روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با بیان اینکه رزمندگان دفاع مقدس اگر روح عرفان عملی پیدا نمی‌کردند این حماسه ها ایجاد نمی شد اظهار کرد: احساس بی تعلقی مردم به نظام یک خطر است، عدم ارتباط نسل اول انقلاب با نسل‌های بعدی تهدید است، که برهمین اساس ورود خبرنگاران به حوزه اخلاقی دفاع مقدس ضرورت دارد.

وی از تدوین دانشنامه تاریخ دفاع مقدس استان همدان خبر داد و گفت: این دانشنامه متقن ترین سند تاریخی دفاع مقدس استان است که در روزهای آینده رونمایی می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان، دوران دفاع مقدس را دوران خاصی در طول عمر انقلاب برشمرد و افزود: در آن دوران حرف امام خمینی(ره) برای رزمنده حرف خدا بود، حرف فرمانده لشکر، حرف امام بود و کسی تردید در اجرای فرامین را نداشت و باید اندیشید که امروز ما در چه وضعیتی قرار داریم و نقش ما خبرنگاران در جامعه کنونی چیست؟

سردار ظفری اظهار کرد: برنامه های هفته دفاع مقدس باید در راستای تحول و توسعه اخلاق اجرا شود افزود: خبرنگار مطالبه گر رسالت سنگینی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد، تمایل فردی خود را به حقیقت موضوع ترجیح ندهد زیرا حقیقت نباید محو شود باید حفاظت شود ما وارث تاریخ هستیم، وارت امام حسین و تاریخ انبیا و اولیا هستیم.

وی ادامه داد: امروز بناست بواسطه روشنگری ما اتفاقات بزرگی رخ دهد و بپذیریم که جزو سربازان امام زمان (عج) هستیم شما خبرنگاران با هر نگرشی که می‌نویسید، مسوولیت سنگین برعهده ما است و خواهش دارم تحولی در نگرش یکنواخت و تکراری داشته باشید.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان گفت: ما در آگاهی بخشی به نوجوانان چقدر غفلت کردیم، فاصله با نسل جدید باید کم شود، به قول سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مرزبندی ها باید شکسته شود.

سردار ظفری با اشاره به نقش استان همدان در ایجاد سد، انسداد و ممانعت از حرکت و ورود دشمن به خاک ایران اظهار کرد: نقش محوری و هدایت کننده نیروهای همدانی از جمله در عملیات قراویز، ۱۱ شهریور، کور موش باید در تاریخ ترسیم شود، واقعیت تاریخ نباید گم شود که برهمین اساس یادمانی در منطقه عملیات قراویز به نام همدان ساخته می شود که به عنوان قطعه از تاریخ ساخته و ثبت ملی می شود.

وی از دیدار پیشکسوتان و فعالان عرصه دفاع مقدس با مقام معظم رهبری خبر داد و افزود: دیدار یک میلیون پیشکسوت در سراسر کشور و ۷۰۰ نفر از همدان که ۱۷۵ نفر از جوانان و فعالان این عرصه هستند در روز چهارم مهر پیش بینی شده است.

اجرای بیش از ۳۲۷ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز در این نشست از اجرای بیش از ۳۲۷ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: پیاده روی خانوادگی، اجرای ۱۰۰ برنامه متنوع با هماهنگی سپاه استان، رژه خودرویی بسیجیان روز ۳۱ شهریور، تجلیل از ورزشکاران، مسابقه کتابخوانی، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، اعزام کاروان راهیان پیشرفت، همایش راویان دفاع مقدس، تجلیل از بازاریان خوش نام دفاع مقدس در این هفته پیش بینی شده است.

سرهنگ پاسدار هادی آزادی افزود: کلنگ زنی ساخت یادبود شهدای بمباران روز قدس در محل استادیوم قدس، صعود به ارتفاعات الوند و مسابقات ورزشی متنوع توسط ورزش و جوانان تدارک دیده شد.

وی ادامه داد: برپایی میز خدمت در مساجد، یادواره های شهید، مسابقات کتابخوانی، رژه خودرویی در تویسرکان نمایشگاه جنگ غزه، تئاتر دفاع مقدس و نشست بصیرتی در سطح مدارس توسط فرمانداری این سطح استان اجرایی می شود.

برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با ۴۰ درصد تخفیف

محمد برخوردار مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان نیز در این نشست از برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس خبر داد و گفت: این نمایشگاه با بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب در محل باغ موزه دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا هفتم مهر با ۴۰ درصد تخفیف برپا می شود.

در پایان این نشست از پوستر هفته دفاع مقدس رونمایی شد.