تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به اجرای طرح ایمن‌سازی بزرگراه‌های شهید ستاری و شهید فهمیده گفت: هدف از اجرای طرح ایمن‌سازی معابر، نظم‌دهی بیشتر به حرکت وسایل نقلیه، افزایش آگاهی رانندگان و رفع نقاط حادثه‌خیز است.

به گزارش ایرنا از سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، پوریا علیمردانی روز چهارشنبه افزود: گروه اجرایی به‌ صورت رزمایش شبانه از مبدا خیابان سیمون بولیوار به محل‌هایی که دارای معضلات ایمنی و ترافیکی بودند اعزام شدند.

وی اظهار کرد: خط‌کشی محوری، ممتد، منقطع و بستر جناغی‌ها، مرمت و نوسازی گاردریل‌ها، نصب تابلوهای خطرنما برای آشکارسازی و نصب انواع تجهیزات ایمنی همچون کاشن‌تانک و استوانه، از اقداماتی است که در محدوده بزرگراه‌های شهید ستاری و شهید فهمیده انجام شده است.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح ایمنی بیشتر بزرگراه‌ها و پیش‌بینی تدابیر و تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات، گفت: معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران نسبت به احصای کاستی‌ها، کمبودها، مسایل و مشکلات بزرگراه‌های شهید ستاری و شهید فهمیده اقدام کرده و پس از بررسی دقیق آنها، تجهیزات موردنیاز را مشخص و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم انجام شد.

علیمردانی خط‌کشی معابر و رنگ‌آمیزی علائم ترافیکی و سرعت‌گیرها را عاملی برای افزایش ایمنی بیشتر و نظم‌دهی به ترافیک معابر، زیبایی منظر شهری و افزایش قدرت دید رانندگان هنگام تردد در ساعات مختلف شبانه برشمرد و ادامه داد: خط‌کشی محوری به طول بیش از ۲۴ کیلومتر و خط‌کشی حاشیه و هاشور به طول بیش از ۶۰۰ متر مربع از جمله اقدامات انجام شده در طرح عملیات اجرایی ایمن‌سازی بزرگراهی است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تاکید کرد: زیرسازی بیش از ۴ هزار متر مربع طول مسیر بزرگراه شهید فهمیده جهت نصب نیوجرسی، جمع آوری گاردریل و جایگزینی ۲۰۰ متر طول نیوجرسی به منظور رفع نقاط حادثه‌خیز در مسیر بزرگراه شهید ستاری، ایمن‌سازی و نصب بیش از ۲۰ نقطه جناغی بزرگراهی، بهسازی حفاظ‌های طولی فلزی به طول بیش از ۴ هزار متر طول، آشکارسازی و نصب بیش از پنج هزار عدد تابلوهای خطرنما و گل گارد و همچنین ساخت و طراحی و نصب بیش از ۴۰ متر مربع تابلو هدایت مسیر از دیگر اقداماتی بود که در راستای ایجاد ایمنی بیشتر در بزرگراه‌های یادشده، انجام شده است.

وی یادآور شد: در نظر است با تعیین اولویت بزرگراه‌ها و با مشارکت پلیس راهور و شهرداری‌های مناطق، این طرح در تمام شبکه‌های بزرگراهی تهران اجرایی شود.