قصرشیرین- ایرنا- فرمانده انتظامی گیلانغرب از دستگیری چهار نفر سارق سابقه دار حین سرقت از یکی از معادن زغال سنگ این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالرضا شهبازی عصر چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: مأموران پاسگاه گورسفید گیلانغرب حین گشت‌زنی به چهار نفر سارق برخورد کردند که در حال سرقت از یکی از معادن زغال سنگ بودند.

وی اظهار کرد: ماموران با مشاهده این صحنه به سرعت نسبت به دستگیری هر چهار سارق که از افراد سابقه دار هستند، اقدام کردند.

فرمانده انتظامی گیلانغرب گفت: در این رابطه سارقان دستگیر شده با تشکیل پرونده به دستگاه قضائی ارجاع شد.

حدود ۱۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین کشف شد

فرمانده انتظامی قصرشیرین از کشف ۱۶ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت قاچاق به ارزش چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ایمان مرادی افزود: ماموران انتظامی قصرشیرین حین گشت زنی در سطح شهر و حوالی گمرک پرویزخان موفق به شناسایی چند دستگاه وسیله نقلیه حامل سوخت قاچاق شده و نسبت به توقیف آن ها اقدام کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی های انجام گرفته از وسایل نقلیه توقیفی ۱۶ هزار و ۷۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کشف شد.

مرادی همچنین از تشکیل پرونده هایی در این راستا و ارسال به مراجع قضائی جهت صدور احکام لازم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح مقابله با قاچاق سوخت در یکسال اخیر با جدیت دنبال می شود و بیشتر روزهای سال شاهد توقیف محموله های سوختی قاچاق در سطح شهرستان قصرشیرین و محدوده مرز پرویزخان و همچنین سطح شهر هستیم.

فعالیت سوخت بران و قاچاقچیان سوخت در سال های اخیر در مرزهای شهرستان قصرشیرین رایج شده و افراد سودجو با غارت سرمایه ملی و دستیابی به سودی اندک این سرمایه گرانبها را به بهایی ناچیز از کشور خارج کرده و ضربه‌ای شدید به اقتصاد کشور وارد می کنند.

بسیاری از مردم قصرشیرین نیز از حضور قاچاقچیان به ستوه آمده اند که علاوه بر بی نظمی داخل مرز پرویزخان باعث سلب آرامش و آسایش خانواده ها در محله های مختلف شده و خواهان برخورد قاطع و جمع آوری این افراد شده اند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه و با ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق و دارا بودن ۲ مرز رسمی پرویزخان و خسروی، نقشی اثر گذار در رونق اقتصاد ملی دارد.