بجنورد - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: امسال ۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه آموزشگاه‌های آزاد کشور مصوب شد.

به گزارش ایرنا امیر میمنت آبادی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از برترین های مهارتی خراسان شمالی اظهار کرد: پرداخت تسهیلات به متقاضیان توسعه آموزشگاه های مهارت فنی و حرفه ای تسهیل شده و این حمایت با رویکرد کمک به اشتغال در جامعه انجام می شود.

وی افزود: نیاز به مهارت و مهارت آموزی لازمه توسعه اشتغال در جامعه است، متاسفانه اکنون بخش زیادی از افراد بیکار و جویای کار، دانش آموختگان مراکز دانشگاهی هستند که به علت نداشتن مهارت، نتوانسته اند وارد بازار کار شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای در این زمینه رسالت دارد تا با ارائه آموزش های مهارتی، توسعه اشتغال را در جامعه رقم بزند، این سازمان تلاش دارد تا آموزش های مهارتی متناسب با نیاز جامعه به لحاظ کیفی و کمی توسعه یاد.

وی با اشاره به درخشش نخبگان مهارتی و جوانان ایرانی در مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۴ لیون فرانسه گفت: کسب ۹ مدال یا مدالیون در این رقابت ها نشان از جایگاه مناسب ایران در کمیت و کیفیت آموزش های مهارتی و استانداردها در سطح بین الملل دارد.

میمنت آبادی افزود: ۱۹ گروه آموزشی، تحت پوشش اهداف آموزش‌ های مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای هستند و این سازمان متولی ارائه آموزش‌ های غیررسمی مهارتی در ۲ بخش دولتی و خصوصی است.

به گزارش ایرنا در این آیین از ۲۶ نفر به عنوان برترین های مهارتی خراسان شمالی تقدیر شد.