ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه بالندگی و پیش برندگی کشور منوط به ثابت قدمی در راه شهدا و خط رهبری است، گفت: فرهنگ دفاع مقدس نور امید را دل مظلومان فلسطین و غزه روشن کرده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام "اله‌نور کریمی‌تبار" روز چهارشنبه در دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: شهدا برای به اهتزاز درآوردن پرچم اسلام جان خود را به عنوان والاترین سرمایه خود فدا و به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

وی با بیان اینکه جایگاه مجاهدان در راه خدا در فرهنگ اسلامی ویژه و بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: در کلام حضرت علی(ع) مجاهدان در راه خدا به عنوان دوستان خاص الهی به شمار می‌روند و جهاد نیز یکی از درب‌های بهشت است.

امام جمعه ایلام افزود: اگر معرفت انسان به جایی برسد که وارد عرصه معامله با خداوند متعال شود، این مؤمن وارد عرصه جهاد در راه خدا می‌شود و شهادت پاداش انسانی است که در این عرصه گام گذاشته است و کسانی که در این گام برداشته و به فیض شهادت نائل نمی‌شوند، آنان نیز همرزم شهدا هستند و باید امروز قدردان این عزیزان و شهدایمان باشیم و در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنیم.

حجت الاسلام کریمی‌تبار بیان کرد: مجاهد در راه خدا، گوش به فرمان رهبری جامعه است، حضور مجاهدان در راه خدا با دقرت ایمانی و معنوی در مقابل دشمنان بازدارنده است، افق دید مجاهد والاست و در مسیری که خواست و رضایت خداوند متعال گام بر می‌دارد و تربیت شده اسلام ناب محمدی است.

وی با بیان اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس سرشار از جلوه‌های ایثار و فداکاری، ایمان و معنویت و ولایتمداری رزمندگان، شهدا و جانبازان است، یادآور شد: فرهنگ تقید به دستورات الهی و اسلامی، مجاهد پرور است و آمریکا و اسرائیل را وادار به عقب نشینی می‌کند و امروز مصداق بارز آن فرو رفتن رژیم صهیونیستی در باتلاق است که در مقابل گروهی اندک در غزه عاجز و درمانده شده است.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه قدرت و تجهیزات دفاعی کشور باید به اندازه‌ای باشد که بازدارنده بود و تصور تهاجم را از دشمن بگیرد، ابراز کرد: دشمن مرعوب قدرت تهاجم ندارد و امروز دشمن تلاش می کند که به برجام برگردد و این امر به دلیل قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور است.

حجت الاسلام کریمی‌تبار با بیان اینکه راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی مقاومت و بازدارندگی است، یادآور شد: قدرت دفاعی موجب زمین گیر شدن دشمن در سرزمین و مرزهای خود می‌شود و افتخار امروز ما این است که فرمانده کل نیروهای مسلح ما نائب امام زمان(عج) است که در دنیا بی‌نظیر بوده و ولایتمداری، رمز موفقیت و پیروزی رزمندگان و نیروهای مسلح کشور است.

وی با بیان اینکه قدرت‌های شرق و غرب در دوران هشت سال دفاع مقدس دست به دست هم دادند و به مرزهای کشور حمله کردند اما با سد محکم رزمندگان اسلام با قدرت ایمانی و معنوی مواجه شدند، تصریح کرد: امروز نیاز داریم فرهنگ ولایتمداری و اعتماد به نفس را در درون خود تقویت کنیم و به شاخص‌های ارزشی و فرهنگی خود پایبند باشیم و از خط شهدا دور نشویم.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه بالندگی و پیش برندگی ما منوط به ثابت قدمی در راه شهدا و خط رهبری است، خاطرنشان کرد: شهدا و دفاع مقدس الگویی شدند که مظلومان دنیا امید پیدا کردند، امروز این نور امید را در مردم مظلوم فلسطین و غزه برای دفاع از خود در برابر رژیم صهونیستی می‌بینیم.

وی گفت: خداوند متعال نعمت بزرگی را به عنوان سرباز امام زمان(عج) به نیروهای مسلح ارزانی کرده است که باید قدردان این نعمت ارزشمند باشند و با بهره‌گیری از ارزش‌های دفاع مقدس و شهدا عزیز در راه اعتلای نظام و انقلاب اسلامی گام بردارند.

به گزارش ایرنا، به گفته سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ۹۳ عنوان برنامه توسط این سپاه در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.