اردبیل-ایرنا-مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، از حمایت مالی این شرکت برای حضور ۶۶ واحد تولیدی استان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی در ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد.

هاشم علایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، از جمله برنامه‌های حمایتی این شرکت از کارآفرینان و صاحبان صنایع است تا ضمن کمک به ارتقای دانش و فناوری، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.

وی افزود: این حمایت‌ها در قالب اجاره غرفه یا بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور انجام می‌شود که در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون، از حضور ۶۶ واحد تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حمایت مالی شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل از مجموع این حمایت‌ها ۱۰ مورد از آن مربوط به حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های خارجی و ۶ مورد مربوط به کمک اجاره غرفه برای ارائه محصولات تولیدی آنان بوده است.

علایی خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز از حضور ۱۷۹ واحد تولیدی در نمایشگاه‌ها حمایت مالی شده بود که ۳۸ مورد از آن مربوط به نمایشگاه‌های خارجی بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ابراز امیدواری کرد با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران انجام می‌شود، شاهد افزایش تولید و اشتغال در استان باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امکان واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی فراهم شده است، افزود: علاوه بر بسترسازی سرمایه‌گذاری در ۱۶ شهرک و نواحی صنعتی، چهار ناحیه صنعتی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آماده‌سازی شده که با تکمیل آن شاهد رونق تولید و اشتغال در این نواحی خواهیم بود.

علایی همچنین از تامین زمین موردنیاز سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان یک سازمان توسعه‌ای ، با اجرای طرح‌های عمرانی متعدد و تملک اراضی مورد نیاز، تلاش کرده تا زمین مورد نیاز سرمایه‌گذاران را تامین کند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل ادامه داد: تاکنون در شهرک‌های صنعتی استان، بیش از یک هزار و ۵۰۰ قرارداد حق بهره‌برداری زمین با متقاضیان و سرمایه‌گذاران منعقد شده که ۷۰۰ واحد تولیدی با اشتغال ۱۳ هزار نفر موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری از سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌صلاح شده‌اند.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.