مشهد- ایرنا- معاون امور بین الملل آستان قدس رضوی گفت: مهمانانی از ۱۲ کشور خارجی به نخستین اجلاس بین‌المللی واقفان و ناذران رضوی در مشهد دعوت شدند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مصطفی فقیه اسفندیاری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: ایتالیا، آفریقای جنوبی،افغانستان، هند، پاکستان، انگلیس، استرالیا، بحرین، عراق، کویت، سوئد و آمریکا کشورهایی هستند که مهمانان اجلاس بین المللی واقفان و ناذران رضوی از آن کشورها در این اجلاس حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: دعوت از واقفان و ناذران بیش از این ۱۲ کشور بوده است که به دلایلی امکان حضور در اجلاس را نداشتند و اجتماعی سازی وقف و نذر رضوی از جمله اهداف این اجلاس دو روزه است.

معاون امور بین‌الملل آستان قدس گفت: نخستین اجلاس بین‌المللی واقفان و ناذران رضوی سوم و چهارم مهرماه در مشهد برگزار خواهد شد.

فقیه با بیان این که همه خدمات آستان قدس رضوی مبتنی بر وقف و نذر است افزود: آنچه اهمیت دارد دقت در اجرای صحیح نیت واقفان است تا انحرافی در این موضوع صورت نگیرد.

وی ادامه داد: وقف یک موضوع دینی گسترده ماندگار و اثرگذار در حوزه فردی و به معنای گسترده تر در حوزه اجتماعی است که می‌توان از این سنت جاودانه برای بسترسازی و تحقق تمدن نوین اسلامی بهره گیری کرد.