قزوین - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: سینمای جوان استان قبلا با خلا کارکردی مواجه بود که اکنون با نگاه تازه مدیریتی این کمبودها برطرف شده است.

حسین براتی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: انجمن سینمای جوان در یک بازه زمانی با خلا کارکردی مواجه بود، اما با معرفی مدیر جدیدجان تازه گرفت و اکنون فعالیت‌های بهتر و قبل توجهی نسبت به گذشته دارد.

وی با بیان اینکه میزبانی هفتادمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در قزوین اتفاق بسیار خوبی است، تصریح کرد: معتقدیم که آوردن جشنواره‌ها به استان‌ها اقدام شایسته‌ای است تا هنرمندان حرفه‌ای حوزه فیلم و عکس کشور کنار یکدیگر قرار گیرند.

براتی تاکید کرد: رویکرد جشنواره سینمای جوان، کشف استعدادهای جدید و معرفی حرفه‌ای‌ها و نیمه حرفه ای ها به جشنواره بین المللی فیلم تهران است که به طور قطع این اتفاق خواهد افتاد.

وی در خصوص میزبانی قزوین از جشنواره منطقه ای سینمای جوان افزود: امیدواریم که در طول این جشنواره بتوانیم در معرفی قزوین به عنوان یک مقصد فرهنگی و گردشگری نقش موثری ایفا کنیم.

براتی ادامه داد: فیلمسازان جوان استعدادهای درخشانی در زمینه هنری دارند که باید مورد حمایت و توجه بیشتری قرار گیرد و از این رو جشنواره سینمای جوان در قزوین فرصتی برای برگزیده شدن این استعدادها است.

این مسوول نسبت به معرفی هرچه بیشتر قزوین در این جشنواره تاکید کرد و یادآور شد: در این جشنواره یک روز ویژه عکاسان است که تحت عنوان روز قزوین نامگذاری شده و امیدواریم بتوانیم در معرفی قزوین نقش موثری ایفا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم این جشنواره با همکاری دست اندرکاران حوزه فرهنگ و هنر بتواند نظر برگزیدگان، منتخبان و همچنین داوران را جلب کند.