اصفهان-ایرنا - نخستین جشنواره ملی موسیقی خلاق ایران با هدف ارتقای صنعت و تفکر موسیقی پژوهی و نوآوری و خلاقیت در هنرمندان، ۲۱ دی سالجاری در شاهین شهر برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، موسیقی را زبان مشترک ملت‌ها دانست و گفت: وقتی هنر قدرت به حرکت درآوردن آحاد یک جامعه را دارد، موسیقی هم می‌تواند انقلاب بپا کند.


سیدمهدی سیدین نیا افزود: موسیقی عطیه الهی است که به هنرمند عطا می‌شود و هدف از برگزاری جشنواره خلاق هم مراقبت از این عطیه الهی است.
وی اظهار داشت: هنر به خودی خود یک مقوله خلاق است که در این میان موسیقی ایرانی بخاطر ابداع سازهای متنوع و ایجاد نواها و نوت‌های ماندگار، از ویژگی برتری برخوردار است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: اگر موسیقی مسیر خود را بدرستی طی کند شاهد توفیق در این عرصه خواهیم بود اما هنوز تا عملی شدن آن فاصله زیادی وجود دارد.
شهردار شاهین شهر نیز در این نشست گفت: ما بدنبال این هستیم که این جشنواره مانندجشنواره‌های بین‌المللی در دنیا جنبه مرجعیت پیدا کند، بگونه‌ای که افتخار هنرمندان باشد که مقام یا نامزدی این جشنواره‌ها را در کارنامه خود ثبت کنند.
سعید ابریشمی راد خاطرنشان کرد: شهرداری شاهین شهر که بعنوان «شهر دانش وخلاقیت» نامگذاری شده، آماده پرداخت هزینه‌هایی است که برای کسب مرجعیت این‌ جشنواره ضرورت دارد.
شهردار شاهین شهر گفت: برای خوب کردن حال مردم یک شهر نیاز به برپایی جشنواره های بزرگ همانند جشنواره ملی موسیقی خلاق ایران است.
وی یادآور شد: قرار است در سالجاری شاهین شهر به «شهر رویدادها» تبدیل شود زیرا هر سال پنج رویداد هنری ملی در این دیار برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره ملی موسیقی خلاق شاهین‌ شهر از ۲۱ تا ۲۴ دی‌ سالجاری در ۲ بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار می‌شود.
محورهای این جشنواره شامل آفرینش، پژوهش، آموزش و صنعت در موضوعات موسیقی ردیف دستگاهی، نواحی، آیینی ومذهبی، کلاسیک، پاپ، تلفیقی و کودک و نوجوان است.
هنرمندان برای شرکت در این جشنواره و ارسال آثار خود می‌توانند به وب‌سایت www.music.shahinshahr.ir مراجعه کنند یا با دبیرخانه جشنواره به شماره ۰۹۱۳۴۱۹۵۴۶۳ تماس بگیرند.

شاهین شهر در ۲۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.