تهران- ایرنا- دارنده مدال برنز کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی هانگژو در خصوص آینده خود گفت: در رقابت‌های جهانی آلبانی در ترکیب تیم امید حضور خواهم داشت و سال آینده برای گرفتن دوبنده تیم ملی بزرگسالان به تلاشم ادامه خواهم داد.

سیددانیال سهرابی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خدا را شاکرم که توانستم در انتخابی تیم ملی شایستگی‌ام را به نمایش بگذارم با آنکه در دیدار دوم خود برابر محمدرضا گرایی عقب بودم اما خودم را نباختم و در واپسین ثانیه‌ها توانستم امتیازهای لازم را بدست آوردم. با توجه به اینکه پس از این مسابقه به نتیجه این مسابقه اعتراض شد و کمیسیون داوری نتیجه را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در این خصوص ابهام و یا اعتراضی ندارید خاطر نشان کرد: خداوند همه چیز را رقم خواهد زد و ما نمی‌توانیم در این خصوص دخالتی داشته باشیم.

وی ادامه داد: محمدرضا گرایی یکی از بهترین کشتی‌گیران کشورمان محسوب می‌شود که توانسته قهرمانی جهان و المپیک را برای کشورمان بدست‌آورد. او از لحاظ اخلاقی و مدالی الگوی بزرگی برای تمامی فرنگی‌کاران است و امیدوارم نماینده شایسته کشورمان در رقابت جهانی باشد چرا که او قهرمان کشورمان است و در آلبانی با بهترین نتیجه شادی را برای مردم کشورمان رقم بزند.

سهرابی خاطر نشان کرد: برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در چند ماه اخیر بسیار زحمت و زجر کشیدم اما از پاریس جاماندم. البته برای حضور در المپیک مشکلاتی را داشتم که این موضوع باعث شد تا نتوانم آنگونه تمریناتم را پیگیری کنم. البته مهم‌ترین هدفم حضور موفق در رقابت‌های زیر ۲۳ سال جهان در آلبانی است.

دارنده نشان طلای امیدهای جهان همچنین در خصوص تغییر وزن خود نیز گفت: در حال حاضر ۷۳ کیلوگرم وزن دارم که این موضوع باعث شد تا در وزن غیر المپیکی شانس خود را محک بزنم. بنا دارم در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ در وزن ۷۲ کیلوگرم همچنان در این وزن به روی تشک بروم و برای المپیک به ۷۷ کیلوگرم تغییر وزن خواهم داد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در آلبانی هیچ حریفی را نمی‌توان بازنده این رویداد معرفی کرد اما شناخت نسبی از رقبای خود در وزن ۷۲کیلوگرم دارم.

به گزارش ایرنا، با تصمیم کادر فنی و به منظور حضور تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در رقابت‌های جهانی اوزان غیر المپیکی، در ۲ وزن مسابقه درون‌اردویی برگزار شد که در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا گرایی، دانیال سهرابی و محمدرضا رستمی به روی تشک رفتند که در نهایت سیددانیال سهرابی دوبنده تیم ملی کشورمان را در این وزن برتن کرد.

محمدرضا گرایی در حالی در این دیدار با نتیجه ۷ بر سه پیش بود که سهرابی در ۳۰ ثانیه پایانی با فن سنجاب پرنده دیدار باخته را با پیروزی تغییر داد. این دیدار با نتیجه هفت و بر هفت به پایان رسید که گرایی درخواست چلنج داد که با بررسی دقیق داوری یک امتیاز دیگر به سهرابی داده شد. در نهایت این دیدار با برتری ۸ بر ۷ دانیال سهرابی به پایان رسید.

اما بعد از این مبارزه هیات کشتی نسبت به داوری مبارزه اعتراض کرد که کمیسیون داوران نظر خود را به شرح زیر اعلام کرد: در ۳۰ ثانیه پایانی کشتی، کشتی‌گیر آبی (سهرابی) موفق می‌شود با یک حمله کشتی‌گیر قرمز (گرایی) را از تشک خاج کند که حاصل این خروج یک امتیاز به نفع کشتی‌گیر آبی است. ضمنا در این حالت به علت اینکه کشتی‌گیر قرمز با فشار حریف به بیرون تشک هدایت می‌شود، فراری از سوی این کشتی‌گیر صورت نگرفته است. همچنین تیم داوری یک امتیاز برای خروج از تشک و یک امتیاز به جهت فرار از تشک داده بود.

حال با توجه به اعلام نظر کمیسیون داوری، محمدرضا گرایی به رقابت جهانی غیر المپیکی و سیددانیال سهرابی نیز در ترکیب تیم امیدهای جهان راهی آلبانی خواهند شد. رقابت جهانی اوزان غیر المپیکی و امیدهای جهان اوایل آبان ماه برگزار خواهد شد.