آستارا - ایرنا - شهردار آستارا گفت: عملیات لوله گذاری پروژه سرریز اضطراری سیلاب برای انتقال و کنترل سیل در شهر آستارا توسط شهرداری اجرایی شد.

میثم الوان پور روز چهارشنبه در گفت گو با ایرنا با بیان این مطلب افزود: این پروژه در میدان شهدای گمنام با حفاری و لوله گذاری لوله‌های بتنی مسلح آغاز شد.

وی با بیان اینکه وقوع آبگرفتگی پس از بارندگی همواره از مهمترین دغدغه ها و مشکلات برای ساکنان مناطق شهری آستارا بود، گفت: بدین منظور شهرداری با اختصاص اعتبار اقدامات لازم را آغاز کرد.

وی عنوان کرد: آستارا یکی از شهرهای گردشگر پذیر کشور و استان گیلان است که همواره به علت موقعیت خاص جغرافیایی از مخاطرات سیلاب و آبگرفتگی‌ها در امان نیست و ساکنان قسمتی از شهر در بسیاری مواقع حین بارندگی دچار خسارت از این ناحیه می‌شوند.

وی اظهار کرد: شهرداری آستارا با توجه به این شرایط، احداث سرریز اضطراری سیلاب شهری را که یکی از طرح های مهم و مورد نیاز شهری آستاراست را با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال آغاز کرد.

الوان پور با بیان اینکه در این طرح مهم شهری، لوله گذاری از نوع جفت لوله ۱۲۵۰ میلیمتری بتنی انجام می شود، گفت: با احداث و تکمیل این پروژه و بازگشایی کانال ها و مسیر زهکشی آبروها و خروجی آب مشکل آبگرفتگی بخشی از شهر و منطقه خلیل آباد حل می شود.

وی ادامه داد: این طرح مهم شهری را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می دهیم و اکنون فعالیت عمرانی آن ادامه دارد.

الوان پور با اشاره به اهمیت طرح جامع شهری آستارا و تاثیر آن در تحقق چشم انداز توسعه شهری که منطبق با نیازهای شهری طراحی می‌شود، بیان کرد: در شهر آستارا طرح‌های شاخص عمرانی در حوزه مدیریت شهری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه همواره پیگیر موضوعات مهم شهری آستارا بوده ام، تصریح کرد: تمام تلاش ما تمرکز بر بحث‌های عمران و آبادانی شهر است.

شهردار آستارا با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی و تلاش در راستای رفاه حال شهروندان از جمله دغدغه‌های شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر است، گفت: هدف نهایی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، خدمت رسانی صادقانه با محور قرار دادن جلب رضایت مردم است.

آستارا با ۲۰۰ کیلومتر فاصله از رشت در انتهای شمال غربی استان گیلان واقع شده و دارای ۳۸.۵ کیلومتر مرز مشترک خشکی، رودخانه‌ای و ریلی با جمهوری آذربایجان و ۱۵ کیلومتر مرز ساحلی است.