ساری - ایرنا - اولین جراح قلب باز مازندران با بیان این که مصرف درست تخم مرغ سبب افزایش کلسترول خون و بیماری قلبی نمی شود، گفت: با توجه به این که چربی اشباع شده تخم مرغ بسیار کم بوده، مصرف صحیح آن در یک رژیم غذایی درست برای بدن مفید است.

دکتر شروین ضیابخش طبری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کلسترول چربی است که بدن برای تولید قشاهای سلولی، هورمونها و ویتامین های حیاتی به آن نیاز دارد.

وی گفت: سالها این سوال مطرح است که خوردن زرده تخم مرغ موجب افزایش کلسترول خون می شود و برای بدن زیان بار است، اما تحقیقات علمی این موضوع را رد می کند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بدن خودش کلسترول مورد نیاز را تامین می کند و اگر با خوردن غذاهای چرب کلسترول زیادی وارد بدن شود در این مرحله بدن کلسترول تولیدی خود را پایین می آورد.

وی با اشاره به این که بسیاری از غذاهای دارای کلسترول همانند غذاهای حیوانی، کره، کیک، سوسیس و بیسکویت چربی های اشباع شده زیادی دارند، افزود: خوردن چربی های زیاد سبب تحریک کبد و زمینه ای برای تولید کلسترول زیاد در بدن می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: با توجه به این که غذاهای همانند تخم مرغ و زرده آن و غذاهایی همانند میگو چربی اشباع شده آنها بسیار ناچیز است مصرف درست آن نه تنها ضرر ندارد بلکه برای بدن مفید است.

این جراح قلب تصریح کرد: تحقیقات جدید نشان می دهد کلسترول زیاد سبب عارضه های قلبی نخواهد شد چون بدن آن را تنظیم خواهد کرد اما مصرف چربی اشباع شده زیاد برای بدن ضرر دارد.