سنندج- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تولید محصولات کشاورزی در این استان طی ۲ سال اخیر از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال به چهار میلیون تن افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، پیمان اسکندری روز پنجشنبه در آیین آغاز سال زراعی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در استان، اظهار کرد: این جهش تولید در نتیجه همت کشاورزان و توصیه متخصصان و کارشناسان بخش اتفاق افتاده است و امید می رود همچنان استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه بحث امنیت غذایی در توصیه های مقام معظم رهبری(مد) و در سند اقتصاد مقاومتی و برنامه هفتم توسعه به جد تاکید شده است، بیان کرد: با توجه به وجود برخی مشکلات در حوزه کشاورزی از جمله قطعی های مکرر برق کشاورزی باز تولید در استان از حرکت نایستاد و لازم است، رایزنی هایی در سطح وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی برای حل این موضوع صورت گیرد تا تولیدکنندگان انگیزه تولید را از دست ندهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ضمن قدردانی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، افزود: در بحث آموزش و ترویج کشاورزان، انجام تحقیقات توسط مراکز علمی و تحقیقاتی در بخش های مختلف تولید، مبارزه با عوامل خسارتزا این ستاد برادرانه در کنار کشاورزان و همگام با همکاران سازمان جهاد کشاورزی بودند.

اسکندری با بیان اینکه امیدواریم بهای گندم کشاورزان هر چه سریعتر تا اخر شهریور و هفته آینده تسویه شود، ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان بهای خرید تضمینی گندم گندمکاران استان بوده که بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان معادل ۵۷.۲ درصد آن پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بهای کل محصولات کشاورزی در استان حدود یکصد هزار میلیارد تومان است که در بین ۱۲۰ هزار بهره بردار این حوزه تقسیم می شود، بیان کرد: اقتصاد کردستان وابسته به کشاورزی است و بهای محصولات کشاورزی محرک دیگر حوزه ها اقتصادی استان از جمله صنعت، خدمات، مسکن و خودرو است.