تبریز - ایرنا - سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از پرداخت ۴۰ درصد از مطالبات گندمکاران استان خبر داد و افزود: بقیه مطالبات گندمکاران تا پایان شهریور ماه پرداخت خواهد شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، شهرام شفیعی در جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی که در مجتمع شهید کسائی این سازمان برگزار می شد، بر توجه ویژه به کشت پاییزه تاکید کرد و گفت: گزارش کشت پاییزه استان باید روزهای پنج شنبه هر هفته ارائه شود تا این گزارشات مورد ارزیابی قرارگرفته و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد به صورت کامل رفع شود تا کوچکترین خللی در کشت پاییزه ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: در زمینه آب مورد نیاز برای کشت پاییزه نیز ضروری است تا جلسات منطقه ای با حضور نماینده تام الاختیار آب منطقه ای، مدیران جهادکشاورزی شهرستان های هر منطقه، مدیران آب و خاک و نمایندگان معاونت تولیدات گیاهی سازمان برگزار شود تا هر مشکلی در این زمینه وجود دارد، رفع شود.

شفیعی گفت: باید همکاری و تعامل را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم تا بتوانیم برنامه های رئیس جمهور و مقام عالی وزارت را به کمک هم عملیاتی کنیم.

وی افزود: حوزه کشاورزی آذربایجان شرقی در مسیر درستی هدایت شده است و ما نیز باید با اصلاح فرآیندها آنها را کوتاهتر کرده و گلوگاههای فساد را نیز کاهش دهیم تا از نیروی انسانی سازمان مراقبت کنیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بر استفاده از توان بخش خصوصی در ماموریت های مختلف حوزه کشاروزی تاکید کرد و گفت: اگر چه که این کار در حوزه کشاورزی مقداری سخت است اما باید از توان تشکل های بخش خصوصی کشاورزی به نحو احسن در این حوزه استفاده کنیم.

شفیعی عدم نظارت، رصد و پایش جوجه ریزی را زمینه ساز مشکلات مختلف دانست و گفت: عدم نظارت از یکسو موجب کاهش جوجه ریزی شده و بازار مرغ را تحت تاثیر قرار می دهد و از سوی دیگر در حوزه نهاده های دامی موجب ایجاد گلوگاههای فساد خواهد شد.

وی ادامه داد: باید با مرغدارانی که اقدام به جوجه ریزی نکرده اند جلسه مشترک برگزار شود تا مشکلات آنها احصا و حل شود و تا فرصت باقی مانده تا آخرماه لازم است به طور جدی ظرفیت های خالی مرغداری های اعلامی شهرستانها تکمیل شود.

شفیعی گفت: در حوزه امور اراضی، مدیریت امور اراضی سازمان اقدام به برگزاری جلسات منطقه با مدیران جهاد کشاورزی هر منطقه کند تا مشکلات و موانع به صورت کامل مشخص و رفع شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: جذب اعتبارات باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و کم کاری در این حوزه به هیچوقت قابل قبول نیست و از هم اکنون نیز برنامه ریزی جذب اعتبارات سال آتی براساس دستورالعمل ارسالی انجام گیرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: یکی از روشهای مدیریت تکنیک حل مسأله است و اگر مدیر قادر بر حل مسأله بالاخص در زمان بحران را نداشته باشد یقینا نتیجه مطلوب به دست نخواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی برنامه ریزی را یکی دیگر از شاخصه های مدیریت عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی در مدیریت به فرآیند تعیین اهداف، تعیین استراتژی‌ها و ترسیم وظایف برای دستیابی به اهداف سازمان اشاره دارد و شامل پیش بینی شرایط آینده و تصمیم گیری از قبل برای سازماندهی فعالیت‌ها و تخصیص موثر منابع برای دستیابی به آن اهداف است و باید برای بخش کشاورزی استان یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشیم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

به گزارش ایرنا، امسال ۴۰۸ هزار هکتار اراضی دیم و ۵۸ هزار هکتار اراضی آبی استان آذربایجان شرقی به کشت گندم اختصاص داشت و در حدود ۶۰۰ هزار تن گندم خریداری شد.