ارومیه- ایرنا- معاون قضایی رییس کل دادگستری و معاون حل اختلاف آذربایجان‌غربی گفت: ۱۰ زندانی در نتیجه کمک مالی یک خیّر و گذشت شکات از بخشی از مبلغ بدهی،  با میانجیگری اعضای شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف از زندان ارومیه آزاد شدند.

اکبر اسدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی حضور یک خیر به نام مهدیه قیسی در شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف شهرستان ارومیه و اهدای مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال برای آزادی زندانی، اقدامات اولیه برای آزادی تعدادی از زندانیان بی بضاعت مالی و واجد شرایط که به علت عدم توانایی مالی در پرداخت مبلغ رد مال همچنان در حال تحمل حبس بودند، فراهم شد.

وی اضافه کرد: با تشکیل جلسات متعدد با شاکیان به منظور اخذ تخفیفات از ایشان در شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف ویژه زندان ارومیه تلاش شد تا با اخذ تخفیفات مناسب زمینه رهایی بیشترین تعداد زندانی فراهم شود.

وی اظهار کرد: در همین راستا ۱۰ نفر از زندانیان واجد شرایط با مبلغ اهدایی این خیّر و نیز اعلام گذشت شکات از بخش اعظم مبلغ محکوم به با تلاش و میانجیگری همکاران شورای حل اختلاف شعبه ۱۹ ویژه زندان ارومیه از بند زندان رهایی یافته و دوباره به آغوش خانواده و اجتماع بازگشتند.

رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی با ارج نهادن به اقدام ارزشمند و خداپسندانه این خیّر نیکوکار و قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط همکاران شورای حل اختلاف شعبه ۱۹ ویژه زندان ارومیه و صلح یاران مددکاری زندان ، اظهار امیدواری کرد تا با فراهم شدن زمینه مشارکت خیرین در ایجاد صلح و سازش و مصالحه در پرونده‌ها ، بتوانیم در ترویج و اشاعه فرهنگ عفو و گذشت و اشاعه صلح ، بخشایش و رضایت در جامعه گام های موثری برداریم.