قشم - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دومین دیدار مردمی و چهره به چهره خود در سال جاری را برگزار کرد تا در ارتباطی بی واسطه و صمیمی با ساحل نشینان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس به مشکلات آنان رسیدگی کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میهمانان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم را شهروندانی با درخواست های مختلف از قبیل تولیدکننده، سرمایه گذار، صنعتگر، خیر بیمارستان ساز تا جوانان جویای کار و مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) تشکیل می دادند.

عادل پیغامی نیز متناسب با سطح درخواست مراجعه کنندگان دستور رفع مشکلات آنان را در محل صادر می کرد یا در موارد مرتبط با حوزه تولید دستور ارجاع مشکل به کارگروه ها، کمیسیون ها و ستادهای تخصصی این سازمان با اولویت رسیدگی را داد.

وی در این دیدار که نزدیک به ۲ ساعت به طول انجامید، با گشاده رویی و حوصله تمام به جزییات مشکل میهمانان خود گوش داد و با همراهی مدیران حاضر این سازمان در جلسه برای رفع آنها کوشید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این دیدار با استماع اظهارات این افراد، به طور کتبی دستورات مقتضی را در خصوص هر یک از آنان به مسوولان واحدهای ذیربط ابلاغ کرد.

معاونان، مشاوران، روسا و مدیران واحدهای مختلف سازمان منطقه آزاد قشم نیز که در سالن مجاور این دیدارها حضور داشتند براساس دستور مدیرعامل منطقه آزاد قشم اقدام مقتضی را برای هر یک از دیدارکنندگان به عمل آوردند.

مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان منطقه آزاد قشم هدف از این اقدام را ایجاد تسهیلات برای تمام شهروندان این جزیره برای دسترسی به عالی ترین مقام آن عنوان کرد و گفت: گستردگی وسعت جزیره و دشواری رفت و آمد بین روستاهای دوردست و شهر قشم، باعث شده تا هرازچند گاهی این دیدارهای صمیمی و چهره به چهره برگزار شود.

فاطمه صنعتی در حاشیه برگزاری این دیدار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این اقدام سازمان منطقه آزاد قشم دومین بار است که از ابتدای سال جاری تاکنون انجام می شود.

به گفته وی، در اولین دیدار مردمی مدیرعامل این سازمان با مراجعه کنندگان به این جلسه ۳۴ نفر از شهروندان این جزیره با وی چهره به چهره دیدار و مسایل و مشکلات خود را مطرح کردند که تا به امروز مشکلات ۱۶ نفر از این افراد با دستور مستقیم مدیرعامل سازمان حل شده یک مورد قابلیت بررسی نداشته و ۱۷ مورد دیگر نیز در دست بررسی و اقدام است.

وی توضیح داد: دیدار دوم نیز حسب دستور مدیرعامل این سازمان کاملا تخصصی محور و با موضوعات مرتبط با حوزه املاک و مستغلات برگزار شد که در این دیدار ۱۸ نفر از ساحل نشینان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس مسایل و مشکلات خود را مطرح کردند.

مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: از این به بعد دیدارهای مردمی مدیرعامل این سازمان با فاصله زمانی کوتاه تر و به صورت دوره ای برای رسیدگی به مشکلات قشموندان و بررسی وضعیت طرح های مختلف عمرانی و اقتصادی در برخی روستاها یا شهرهای این جزیره در دستور کار قرار دارد و برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این مدیریت برای رسیدگی به درخواست ها و مطالبات قشموندان و به منظور گره گشایی از مشکلات آنان دیدارهای چهره به چهره با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم را برنامه ریزی می کند، گفت: این ملاقات موجب دسترسی آسان ساحل نشینان قشمی به مسوولان و مدیرعامل این سازمان بوده و باعث می شود تا آنان مشکلات و نیازهای خود را بدون مانع و بی واسطه در میان بگذارند.

صنعتی درباره نوع مشکلات و درخواست مردم قشم از مدیرعامل این سازمان هم گفت: اشتغال، مسکن، درخواست زمین، طرح و پیشنهادت مربوط به سرمایه گذاری و مساعدت مالی به ترتیب مهم ترین موضوع های مطرح شده در ۲ دیدار مردمی اخیر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با جزیره نشینان بوده است.

جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج فارس و دریای عمان است.

این جزیره که بزرگ‌ ترین جزیره خلیج فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فرا ساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌ های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از راهبردی ترین جزایر ایران و خلیج فارس است.

از سوی دیگر، ویژگی‌ های طبیعی و تاریخی این جزیره، باعث شده قشم به یکی از مقاصد گردشگری اصلی در ایران تبدیل شود.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم، حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می‌ شود.

این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه‌ ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال - جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌المللی شرق - غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌ های این منطقه آزاد تجاری - صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌ بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌ های انرژی است.