رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ۱۹ هزار کلاس درس در سه هزار و ۸۰۰ فضای آموزشی استان آماده حضور ۳۷۷ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین رمضانی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ و بازگشایی مدارس اظهار کرد: ۲۵ هزار معلم و کارکنان بخش‌های آموزشی و اداری نیز برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان آماده شده‌اند.

وی با تشریح برنامه‌های پروژه مهر در گیلان ویژه آماده‌سازی و بازگشایی مدارس اضافه کرد: مانور بازگشایی مدارس با هدف آماده‌سازی واحدهای آموزشی و رفع نواقص برگزار شد.

رمضانی با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان با هدف بهسازی و شاداب‌سازی فضای مدارس در ۱۹۲ واحد آموزشی گیلان بیان کرد: در اجرای طرح شهید عرب نیز استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، بهسازی سقف مدارس و ایمن‌سازی سالن‌های ورزشی انجام شده‌است.

وی با بیان اینکه تمام کلاس‌ها درس گیلان در آغاز سال تحصیلی جدید معلم دارند، اظهار کرد: یک هزار و ۶۰۰ نومعلم برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جدید جذب شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان بیان کرد: طی سه روز گذشته به ترتیب جشن‌ غنچه‌ها با حضور ۲۷ هزار نوآموز پیش دبستانی، جشن شکوفه‌ها با شرکت ۲۷ هزار و ۴۷۰ کلاس اولی و جشن جوانه‌ها با حضور ۳۳ هزار و ۳۵۵ دانش‌آموز پایه هفتم در استان برگزار شد.

وی اضافه کرد: زنگ مهر و ایثار ویژه بازگشایی مدارس و آغاز هفته دفاع مقدس نیز در نخستین روز ماه مهر و زنگ نماز نیز در همین روز همزمان با وقت نماز ظهر در مدارس گیلان به صدا درخواهد آمد.

رمضانی در ادامه با اشاره به وظایف و ماموریت‌های آموزش و پرورش اظهار کرد: انتقال فرهنگ، اعتقادات، باورها، دستاوردها و ارزش‌های کشور به نسل آینده و همچنین انتقال دانش و تخصص با توجه به ساحت‌های ۶ گانه تعلیم و تربیت از ماموریت‌های مهم این دستگاه بزرگ است.

وی بیان کرد: تعلیم و تربیت عبادی، اعتقادیو اخلاقی، زیبایی شناختی هنری، زیستی وبدنی، علمی و فناورانه، اجتماعی، سیاسی و تعلیم و تربیت اقتصادی وحرفه‌ای ساحت های ۶ گانه تعلیم و تربین بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

رمضانی با اشاره به برنامه پیشنهادی آموزش و پرورش به صدا و سیمای مرکز گیلان برای راه‌اندازی موج رادیو انجمن اظهار کرد: با راه‌اندازی این موج رادیویی هنگام حضور دانش آموزان در سرویس مدارس محتوی آموزشی و تربیتی پخش خواهد شد.

یکشنبه هفته آینده نخستین روز ماه مهر ۳۷۷ هزار دانش آموز گیلانی همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.