تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰

بوشهر_ایرنا_ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در یک سال گذشته با انجام ۷۸۰ نفر ساعت مأموریت ۱۳ شکارچی متخلف در این استان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید احسان موسوی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مدت یاد شده همچنین ۲۵۳ دام شکار پرندگان شکاری تخریب شده است.

وی بیان کرد: در راستای عملیات مقابله با شکار غیرقانونی پرندگان ۲۵۳ کوخه زنده‌گیری پرندگان شکاری تخریب و ادوات شکار آنان کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: در عملیات‌های برخورد با کوخه‌نشینان ۱۶ بهله پرنده شکاری، هشت قطعه هوبره کشف، ۳۳ پرنده دلیجه ، ۲۴۲ قطعه قمری و سایر پرندگان نیز رهاسازی شد.

موسوی همچنین از اجرا طرح مقابله با کوخه‌نشینی و دستگیری یک متخلف شکار در شهرستان دشتستان مطرح شد.

وی افزود: در اجرا این طرح تاکنون یک فرد متخلف در آغاز فصل کوخه‌نشینی توسط محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست دشتستان دستر شده است.

بیشتر بخوانید

حفاظت از محیط زیست استان بوشهر نیازمند عزم و تلاش همگانی است

۱۲۷ میلیارد ریال برای مقابله با آلایندگی زیست محیطی در استان بوشهر سرمایه‌گذاری شد

موسوی ادامه داد: مقابله با قاچاق حیات وحش از جمله پرندگان شکاری نیازمند همگرایی و همکاری دستگاه های امنیتی، انتظامی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای مقابله با شکار و قاچاق پرندگان شکاری گفت: در پایان فصل تابستان و آغاز فصل پاییز برخی افراد به‌صورت غیرمجاز اقدام به کوخه‌نشینی برای زنده‌گیری پرندگان شکاری می‌کنند.

موسوی اظهار کرد: برای مقابله با زنده‌گیری و قاچاق پرندگان شکاری و کوخه‌نشینی در سطح دشت‌های استان بوشهر تیم‌های نظارتی و مقابله‌ای فعال شده است.