بیرجند - ایرنا - رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی از کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در نهمین مرحله طرح استانی مقابله با خودروهای شوتی با توقیف ۵۵ دستگاه خودرو خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس سرهنگ یدالله دهقان روز پنجشنبه دراین باره افزود: ماموران انتظامی استان نهمین مرحله طرح استانی مقابله با خودروهای شوتی و قاچاقچیان سوخت را در قالب یک طرح ضربتی ۲۴ ساعته اجرایی کردند.

وی عنوان کرد: ماموران با انجام ایست و بازرسی‌های مقطعی و کنترل محورهای مواصلاتی استان به ۵۰ دستگاه خودروی شوتی و پنج دستگاه خودروی سنگین مشکوک شدند که برای بررسی بیشتر خودروها را متوقف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی بیان کرد: ماموران در بازرسی از خودروهای توقیف شده، ۴۲ هزار لیتر انواع فرآورده‌های نفتی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال کشف کردند.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بیش از هزار و ۸۰۵ دستگاه انواع خودروهای شوتی توقیف شده‌اند که در این خصوص پرونده تشکیل و به مرجع قضایی ارسال شده است.

سرهنگ دهقان از شهروندان خواست به منظور مشارکت در این امر هر گونه اخبار و اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان دارند، از طریق سامانه ۰۹۶۳۰۰ به پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.