کرمانشاه - ایرنا- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از برگزاری بیست و ششمین کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت در استان خبر داد و از هنرمندان و ادیبان کرمانشاهی خواست آثار خود را تا تاریخ ۳۰ مهرماه به دبیرخانه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه ارسال کنند.

سردار بهروز خوشبخت روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا؛ موضوعات شعر این کنگره را هشت سال دفاع مقدس و محور مقاومت اعلام کرد.

وی سپس با اشاره به درخشش شاعران کرمانشاهی در کنگره ملی شعر دفاع مقدس در سالیان گذشته؛ گفت: برگزیدگان استانی به کنگره ملی شعر دفاع مقدس کشور راه خواهند یافت.

خوشبخت همچنین به برگزاری بخش ویژه شعر استانی دفاع مقدس با محوریت عملیات "بازی دراز" اشاره کرد و افزود: به برندگان این جشنواره شعر استانی که هم زبان محلی و هم فارسی است جوایزی ارزنده ای اهدا خواهد شد.

جایزه ادبی استانی یوسف در استان کرمانشاه برگزار می شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه همچنین با اشاره به برگزاری جایزه ادبی یوسف در سطح ملی؛ گفت: جایزه ادبی استانی یوسف امسال با سه موضوع دفاع مقدس، پایداری و مقاومت برگزار می شود و برگزیدگان آن علاوه بر اعطای جایزه به مرحله کشوری این رویداد ادبی راه پیدا می کنند.

خوشبخت در پایان، از نویسندگان، شاعران و ادیبان و فرهنگیان استان کرمانشاه خواست در این جشنواره و رویداد های ادبیات فاخر شرکت کنند.