تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۲

اصفهان - ایرنا - همزمان با فرا رسیدن مهر، مسوولان آموزشی، شهری و انتظامی اصفهان تدابیر لازم را برای تسهیل فراگیری دانش و امنیت تردد دانش‌آموزان پیش بینی ‌کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، بیش از یک‌ میلیون دانش آموز استان در پنج هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی تحت تعلیم ۸۰ هزار معلم، سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

بر همین اساس مسوولان آموزش و پرورش و نوسازی مدارس اصفهان به تامین و تجهیز فضاهای آموزشی و نیروی انسانی پرداخته و مسوولان شهری و انتظامی نیز تسهیلات لازم را برای تردد دانش‌آموزان و سرویس های مدارس تامین کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان در همین پیوند با اشاره به آغاز بهار تعلیم و تربیت گفت: آمادگی کامل در استان از نظر تجهیزات، فضا و نیروی انسانی برای حضور بیش از یک میلیون دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیر دولتی استان وجود دارد.

محمدرضا ابراهیمی افزود: با نواختن زنگ «غنچه‌ها» ویژه نوآموزان، زنگ «شکوفه‌ها» ویژه کلاس اولی‌ها و زنگ «جوانه‌ها» ویژه دانش‌آموزان متوسطه از ابتدای مهر، دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حاضر خواهند شد.

‎وی اظهار داشت: در سال‌های اخیر حدود چهار هزار کلاس درس به فضاهای درسی استان افزوده شده یا در حال ساخت است که در این راستا هم دولت و هم خیرین، همت ویژه‌ای از خود نشان دادند تا شرایط تعلیم و تربیت به بهترین نحو ممکن فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: در سال تحصیلی جدید ابرچالش استان که همانا کمبود نیرو در مدارس بود با بهره‌گیری از ظرفیت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان رفع شد.

تحویل ۹۰ پروژه آموزشی به دستگاه تعلیم و تربیت اصفهان

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان نیز از تکمیل و تحویل ۵۳۰ کلاس در قالب ۹۰ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی به آموزش و پرورش استان خبر داد.

ناصر فتحی افزود: بر این اساس با هزینه بیش از یکهزار میلیارد تومان ۸۴ هزارمترمربع زیربنای مفید و ایمن فضای آموزشس به سطح مدارس استان اضافه شد و بیش از ۱۶ هزار دانش‌آموز از این کلاس‌ها استفاده خواهند کرد.

مدیرکل سازمان نوسازی مدارس اصفهان در باره استانداردسازی مدارس نیز گفت: از مجموع حدود ۲۳ هزار کلاس غیراستاندارد در استان ۱۷ هزار کلاس استانداردسازی شده است..

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با هماهنگی اداره کل آموزش‌ و پرورش اصفهان در بخش تأمین تجهیزات حدود ۱۲۰ میلیارد تومان تجهیزات کلاسی و هنرستانی خریداری شد که بخشی از آن توزیع شده و بخش دیگر نیز در حال توزیع است.

اجرای طرح زوج و فرد در اصفهان همزمان با بازگشایی مدارس

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی اصفهان نیز گفت: طرح زوج و فرد تردد خودروها از ابتدای مهر و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بمنظور کاهش بار ترافیکی در محدوده‌های مشخص شده کلانشهر اصفهان اجرایی می‌شود.

سرهنگ علی اصغر زارع افزود: راه‌اندازی مجدد طرح زوج و فرد در نوبت صبح و عصر باعث کاهش تردد و حجم ترافیک در محدوده هسته مرکزی و میدان‌های شلوغ و مهم شهر خواهد شد.
این مقام انتظامی گفت: زمان اجرای این طرح در هسته مرکزی کلانشهر اصفهان، صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ خواهد بود.
رییس پلیس راهور اصفهان خاطرنشان کرد: رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان نشانه احترام آنان به حقوق شهروندی است.

وی اظهار داشت: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و در ایام پایانی شهریور، تمهیدات ویژه‌ای در راستای تسهیل عبور و مرور شهروندان و خانواده‌های دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از برنامه‌های پلیس راهور در این ایام مربوط به روزهای پایانی شهریور است که علاوه براینکه خانواده‌ها مشغول آماده‌سازی دانش آموزان و تدارک وسایل مدرسه هستند، با افزایش حضور مسافران در اصفهان نیز روبه‌رو هستیم که این مسائل باعث ایجاد ترافیک بخصوص در هسته مرکزی شهر می‌شود.

سرهنگ زارع افزود: بخش دیگری از برنامه‌های پلیس مربوط به روزهای آغازین مهر است که با توجه به ساماندهی نشدن سرویس مدارس و انتقال دانش آموزان به مدارس توسط خانواده‌ها، روزهای پرتراکم و پرترددی را در سطح شهر شاهد خواهیم بود.

رییس پلیس راهور اصفهان ادامه داد: در این راستا بر اساس جلسات هماهنگی با مسوولان ترافیک شهر بخصوص شهرداری می‌کوشیم با استفاده از تمام امکانات هوشمند و حضور پررنگ پلیس در سطح شهر، خدمات مطلوبی به شهروندان و خانواده‌های دانش آموزان ارائه و تردد روانی در معابر شهری برقرار شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود والدین در ایام آغاز سال تحصیلی جدید مدت زمان بیشتری برای مراجعه و رساندن فرزندان خود به مدارس در نظر بگیرند و هماهنگی‌ لازم با مسوولان مدارس برای ساماندهی سرویس‌ها انجام تا از ترددهای غیرضروری خودداری شود.

سرهنگ زارع افزود: همچنین انتظار می‌رود والدین از توقف‌ دوبله مقابل مدارس خودداری و در انتخاب جای پارک خودرو دقت کنند تا برای سایر رانندگان و نظام تردد شهری مزاحمت ایجاد نکنند.