تهران-ایرنا- کارمندان سازمان های وابسته به اتحادیه اروپا روز پنجشنبه به سیاست این اتحادیه در قبال فلسطین اعتراض کردند و خواستار آتش بس فوری و دائمی در غزه و آزادی همه زندانیان شدند.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "آناتولی" کارکنان نهادهای مختلف اتحادیه اروپا با بازکردن بنری که روی آن نوشته شده بود «کارمندان اتحادیه اروپا از صلح و عدالت حمایت می کنند» تظاهرات خاموشی را علیه سیاست این اتحادیه در قبال سرزمین‌های فلسطینی تحت اشغال اسرائیل برگزار کردند.

آنها همچنین خواستار محکومیت تمامی جنایات و نقض حقوقی که در اراضی اشغالی فلسطین انجام می شود، توقف تجارت اسلحه بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا و اسرائیل و لغو توافقنامه اتحادیه اروپا و اسرائیل شدند.

معترضان همچنین خواستار اجرای تصمیمات اخیر دادگاه لاهه (ICJ) شدند زیر این دادگاه اسرائیل را به دلیل حمله مداوم به نوار غزه به نسل کشی متهم کرده است.

معترضان بروشورهایی با جزئیات اقدامات و اهداف خود پخش کردند و از مردم خواستند به جنبش آنها بپیوندند.

در این بروشور آمده است که بیش از یک هزار و ۷۰۰ کارمند اتحادیه اروپا " این نامه به رهبری ما را امضا کرده اند" و به اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا اشاره کردند که گفته بود: "خونریزی در غزه باید اکنون متوقف شود. "

به گزارش ایرنا، رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه به شدت آسیب دیده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که شمار شهدای جنگ غزه تاکنون به بیش از ۴۰ هزار نفر و شمار مجروحان نیز به بیش از ۹۴ هزار نفر افزایش یافته است.

رژیم اسرائیل در عین حال اعتراف کرده که پس از حدود ۱۱ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه برسد.