سنندج- ایرنا- رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: رسانه نقش بسیار تاثیرگذاری در جامعه دارد و این سازمان می‌تواند زمینه هم افزایی رسانه‌ای را فراهم کند. 

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمد قمی پنجشنبه شب در همایش فعالان رسانه‌ای استان کردستان در سنندج اظهار کرد: کار رسانه همانند کار تبلیغات اسلامی است و بدنبال ترسیم خوبی‌ها و تشویق به انجام آن و ترسیم بدی‌ها و راه‌های منع از آن است و این را وظیفه ذاتی و اخلاقی خود می داند.

وی افزود: رسانه‌ها با توجه به رسالت خطیری که در جامعه برعهده دارند نیازمند حمایت هستند، البته بودجه سازمان تبلیغات اندک است و نمی‌تواند در زمینه مالی این قشر را حمایت کند اما می تواند زمینه هم افزایی رسانه‌ای را ایجاد کند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی خطاب به فعالان رسانه‌ای در حوزه‌های مختلف گفت: شما می‌توانید با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای خود، افراد توانمند و با استعداد را حمایت کرده و با برگزاری دوره‌های آموزشی آنان را در ورود به این عرصه یاری دهید.

وی در ادامه به برگزاری مهمانی امت احمد در استان کردستان همزمان با هفته وحدت اشاره کرد و گفت: این جشن باید بیشتر جنبه مردمی داشته باشد و مردم مهمان، میزبان و راوی باشند و بی شک با این روند تاثیرگذاری بیشتری در جامعه خواهد داشت.

حجت الاسلام قمی اضافه کرد: مهمانی امت احمد تنها یک جشن خیابانی نیست و اگر رسانه‌ها در میدان باشند می تواند به رویداد رسانه ای تبدیل شود.

وی افزود: سازمان تبلیغات در زمینه رویداد رسانه ورود و آن را در چند استان راه‌اندازی کرده است، این امر تاکنون خیلی خوب جواب داده است و امیدواریم بتوانیم در سایر استان‌ها نیز این مهم انجام شود.

در ادامه این همایش تعدادی از فعالان رسانه ای استان به بیان ظرفیت‌ها، موانع و مشکلات پیش روی رسانه‌های استان پرداختند.