تهران- ایرنا- اپتی علاءالدینوف معاون نیروهای مسلح روسیه و فرمانده نیروهای ویژه چچنی «اخمت» گفت که نیروهای اوکراینی در منطقه «سودژا» در کورسک روسیه وضعیت دشواری دارند.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، وی پنجشنبه اظهار کرد: پسران ما امروز کار خوبی در مسیر سودژا انجام دادند و بسیاری از نیروهای دشمن را بین بردند.

علاءالدینوف افزود: دشمن به سمت شلیک کرد اما حتی یک شلیک آن یکصد متر جلوتر نیامد. دشمن واقعا در وضعیت دشواری است و می‌خواهد فعلا دستکم جای پایی پیدا کند.

وی گفت: دشمن تلاش کرد در دو منطقه پیشروی کند. برخی از خودروهای دشمن سوزانده شد و بسیاری از اعضای آن کشته شدند. نیروهای ما مبارزان قهرمان هستند که برای دفاع از میهن تلاش می‌کنند.

وی روز یکشنبه نیز با اشاره به اینکه عملیات نیروهای تحت امرش در منطقه کورسک بر علیه نیروهای اوکراینی به این موضوع که اوکراین از قبل در این جنگ شکست خورده است، گفت: درحال حاضر مهم نیست که کی‌یف چه می‌کند و حتی اگر محدودیت‌ها در استفاده از تسلیحات دوربرد غربی هم رفع شود فایده‌ای برای اوکراین نخواهد داشت.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی با بیان اینکه رایزنی فشرده‌ای برای صدور مجوز استفاده اوکراین از موشک‌های دوربرد تاکتیکی اتکمز (ATACMS) برای حمله به خاک روسیه در جریان است، تاکید کرد: هنوز درباره رفع محدودیت‌های اوکراین برای استفاده از موشک‌های اتکمز به توافق نرسیده‌ایم.

از سوی دیگر راب باوئر رئیس کمیته نظامی ناتو در جریان نشست مطبوعاتی مشترک خود با کارل رهکا رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری چک، گفت: حملات موشکی اوکراین به خاک روسیه کاملا مشروع و موجه است.