کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این واحد دانشگاهی به تیپ یک در رتبه‌بندی تحقیقاتی ارتقا و با کسب رتبه دوم در حوزه فناوری و تحقیقات، جایگاه ویژه‌ای در بین ۶۹ دانشگاه کشور به دست آورد که این دستاورد مهم نشان‌دهنده پیشرفت قابل‌توجه دانشگاه در عرصه علمی و پژوهشی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با برگزاری جلسه شورای اداری استان کرمانشاه و آیین معرفی و تجلیل از دستگاه های اجرایی برتر در نوزدهمین جشنواره شهید رجایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان دستگاه برتر استان در سال ۱۴۰۲ در حوزه احداث و تکمیل پروژه های عمرانی و اجرای مصوبه های سفر رئیس جمهوری شناخته شد.

دکتر قباد محمدی از افزایش رشته‌های تحصیلی از ۹۶ رشته به ۱۱۴ رشته در وانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این رشته ها هم در زمینه رشته‌های تخصصی phd و در رشته‌های کارشناسی هستند.

وی با بیان اینکه در زمینه بین المللی سازی دانشگاه نیز از بیش از ۱۰ کشور دانشجو پذیرش شده است، گفت: افزایش تعداد دانشجوهای بین الملل از ۶۰۰ نفر به یک هزار و ۱۰۰نفر افزایش یافته است ، ادامه داد: با این شرح دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بین تمام دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت رتبه دوم کشوری را کسب نموده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ۷۰۰ نفری اسکان خوابگاهی، گفت: در مجموع ۲ هزار و ۴۰۰نفر اسکان دانشجو انجام شده است.

او با بیان اینکه این دانشگاه در رتبه‌بندی تحقیقاتی برای اولین بار امسال به تیپ یک ارتقا پیدا کرد از کسب رتبه دوم کشور در حوزه تحقیقات و فناوری در بین ۶۹ دانشگاه کشور، اعطا نمایندگی معاونت علمی ریاست جمهوری در مجوز شرکت‌های دانش بنیان در غرب کشور به دانشگاه علوم پزشکی کشور، افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان از ۱۴ مورد به بیش از ۲۰ شرکت و تجاری سازی ۷۴ محصول شرکت های دانش بنیان استان کرمانشاه نیز طی سال گذشته خبر داد.

احداث ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه های عمرانی بهداشتی

به گفته وی ساخت پروژه های عمرانی با هزینه بیش ۴۰ هزار میلیارد ریال از جمله در زیرساخت‌های دانشکده های تغذیه و توانبخشی، آغاز فعالیت مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی به عنوان یکی از سه مرکز مجاز سلول درمانی کشور، افتتاح اورژانس بیمارستان ۳۲ تختخوابی اسلام آبادغرب، افتتاح اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه و تخصیص۷۰ تخت به ۲ بخش بستری در بیمارستان طالقانی نیز از دیگر اقدام های صورت انجام شده است.

وی همچنین از پایان کار عمرانی و افتتاح اورژانس جدید بیمارستان طالقانی با ۸۰ تخت در آینده نزدیک خبرداد و گفت: افتتاح مرکز پت اسکن آفتاب که باعث جلوگیری از مراجعه بیماران استان های غرب کشور به تهران شده، اضافه شدن سه دستگاه MRI پیشرفته جهت بیمارستان‌های امام رضا (ع) و طالقانی و امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب با هزینه هر دستگاه حدود ۸۰۰ میلیارد ریال، افزایش ۱۸ تخت NICU و ۱۸ تخت pICU برای اطفال جهت کاهش آمار مرگ و میر نوزادان و اختصاص ۲۲ تخت مگا آی سی یو در بیمارستان فارابی از دیگر اقدام های قابل توجه این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه از دیگر اقدام های انجام شده را نصب و به کارگیری ۲ دستگاه سی تی اسکن بسیار پیشرفته در بیمارستان الزهرا(س) شهرستان گیلان غرب و بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب، افتتاح مرکز اورژانس بیمارستانی ثارالله با ۲ هزار مترمربع زیربنا جهت ارائه خدمت به زوار حسینی(ع) و اجرای بیش از ۱۰۰ پروژه بهداشتی در روستاها که شامل مراکز بهداشتی، خانه‌های بهداشت و پایگاه بهداشتی و اضافه شدن ۳۰ دستگاه آمبولانس، موتورلانس و اتوبوس آمبولانس به ناوگان خودرویی دانشگاه بیان کرد.

دکتر محمدی در ادامه از کسب رتبه اول در اجرای طرح های پزشک خانواده شهری و غربالگری فشار خون و دیابت و کسب جایگاه چهارم کشور در طرح جوانی جمعیت توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبرداد.

دکتر محمدی با بیان اینکه بیمارستان بسیار پیشرفته ۱۲۰ تختخوابی شهید رئیسی در آینده نزدیک نیز افتتاح خواهد شد ضمن اینکه یک دستگاه آنژیوگرافی به بیمارستان امام علی (ع) جهت صفر شدن زمان نوبت‌دهی آنژیوگرافی در این مرکز نیز اضافه شده است.

او گفت: تجهیز بیمارستان‌های استان کرمانشاه به امکاناتی در حوزه های سونوگرافی، رادیوگرافی و سایر تجهیزات متوسط با هزینه بیش از۱۰ هزار میلیارد ریال و رایگان شدن هزینه درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان ها نیز از اقدام های ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۱۰ دانشکده شامل دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، توانبخشی، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی و مجتمع آموزشی اسلام آبادغرب دارد.

بیش از ۱۰۰ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۸ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۹رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و یک رشته کاردانی است.

اکنون ۶ هزار و ۴۰۰ نفر دانشجو در ۱۱۴ رشته در مقاطع مختلف در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۱۱۰۰ دانشجو خارجی می باشند. ۵۴۰ نفر عضو هیات علمی نیز کار تدریس دانشجویان را برعهده دارند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۱۳۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.