قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان قشم گفت: پلیس این شهرستان برای ایجاد فضایی مطمئن و آرام برای دانش آموزان در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در آماده باش ۱۰۰ درصدی قرار دارد.  

سرهنگ علی اکبر مرادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: طرح ویژه پلیس قشم به مناسبت بازگشایی مدارس با شرکت گروهها و واحدهای گشت انتظامی و تخصصی از یکم تا دهم مهر سال جاری به اجرا گذاشته می شود.

وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری این طرح پلیس قشم همانند سال های گذشته در دهه اول مهر با پوشش انتظامی مناسب امنیت دانش آموزان و نظم و انضباط ترافیکی سطح شهر را فراهم می کند.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم توضیح داد: به همین منظور طرح ویژه ای به اجرا گذاشته می شود که در این طرح از تمام نیروها و تجهیزات موجود و نیز واحد های گشت انتظامی موتوری و خودرویی، پلیس راهنمایی و رانندگی، امنیت عمومی، آگاهی و مبارزه با مواد مخدر استفاده خواهد شد.

سرهنگ مرادی اضافه کرد: در این طرح روانسازی ترافیک شهر قشم در هنگام حضور دانش آموزان در مدارس و خروج آنها، حضور گشت های ویژه در کنار تمام مدارس و برخورد با مزاحمت های احتمالی، نظارت بر سرویس مدارس و جلوگیری از هرگونه تخلف از سوی رانندگان از جمله موارد موجود در دستور کار پلیس قشم است.

وی گفت: پلیس قشم از طریق شماره تلفن ۱۱۰ آمادگی دارد در هر زمان که مدارس نیازمند حضور پلیس باشند در قالب طرح یادشده در محل مدارس حاضر و به مشکلات رسیدگی کند.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی ۱۴۰۴ -۱۴۰۳ بیش از ۳۲ هزار دانش آموز در شهرستان قشم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۹ هزار ۳۸۷ دانش آموز در مقطع ابتدایی، هفت هزار و ۳۲۹ نفر متوسطه اول و چهار هزار و ۵۴۱ نفر نیز در مقطع متوسطه دوم به تحصیل می پردازند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.