تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱

یزد- ایرنا- پرسنل اورژانس و فوریت های پزشکی شهرستان تفت یزد در مراسمی با حضور مسوولان، تجلیل و از خدمات ایثارگرانه آنها قدردانی شد.

به گزارش جمعه شبکه بهداشت و درمان تفت، مدیر این شبکه در این مراسم گفت: به منظور پاسداشت زحمات شبانه روزی پرسنل اورژانس ۱۱۵ شهرستان تفت ، این پرسنل در ۲ شب به دور هم جمع شدند تا لحظاتی را بدون اضطراب و استرس کاری در کنار هم خاطره بسازند.

دکتر سید محمود واعظ پور از صبر و بردباری خانواده پرسنل اورژانس که در ساعت اداری و غیر اداری از همسران خود دور هستند تجلیل نمود و گفت: بدون شک بدون حمایت و همراهی خانواده پرسنل اورژانس ، انجام وظایف خطیر ایشان ممکن نیست و قطعا همسر و فرزندان همکاران ما نیز در اجر و ثواب خدمات شریک هستند.

وی اضافه نمود: حضور داوطلبانه پرسنل اورژانس در مرز ایران و عراق در ایام اربعین حسینی ، ۲ مورد انجام زایمان خارج از بیمارستان ( در حین انتقال ) و امدادرسانی به مصدومین واژگونی اتوبوس زائرین پاکستانی در دهشیر ، از جمله فعالیت‌های قابل تقدیر همکاران اورژانس در شش ماهه اخیر بوده است.

واعظ‌پور با تقدیر از حمایت های دانشگاه و دکتر میرمحمدی نماینده محترم مردم شهرستان تفت گفت : در طی ۲ سال اخیر ساختمان سه پایگاه اورژانس ۱۱۵ ( غنی زاده ، خجسته ، و شهدای طزرجان) با هزینه خیری به اتمام رسیده است و انشاالله پایگاه ۱۱۵ خیری منصوری گاریزات نیز تا دوماه دیگر به اتمام خواهد رسید و یک پایگاه دیگر نیز در مسیر سانیچ سخوید با هزینه خیری مراحل ساخت آن آغاز شده است .

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان نیز در این خصوص گفت : ۶۵ نفر نیروی فوریت های پزشکی شهرستان در ۱۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهرستان تفت انجام خدمات درمانی و انتقال بیماران حادثه دیده را عهده دار هستند.

مجید دهقان منشادی اضافه نمود: در طی یک سال اخیر ، قریب به ۴۵۰۰ مورد ماموریت انتقال بیماران توسط پایگاه‌ های اورژانس ۱۱۵ شهرستان انجام شده که در بیش از سه هزار مورد نیاز به انتقال بیمار به بیمارستان بوده است و سایر موارد به مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان منتقل گردیده‌اند.

در جشن و ضیافت "خدمت و خانواده" که با حمایت‌های مالی خیرین شهرستان برگزار گردید ، دکتر میرجلیلی رئیس سازمان اورژانس استان ، بخشدار نیر ، رئیس و اعضای شورای شهر نیر ، و چند تن از مسئولین سازمان اورژانس استان یزد حضور داشتند و از پرسنل مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان تفت قدردانی شد.

این برنامه در "مجموعه گردشگری نیر زیبای من " و با اجرای برنامه های شاد و متنوع توسط هنرمندان چیره دست استان همراه بود .

تفت در ۲۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.