دزفول-ایرنا- فرمانده تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول گفت: دفاع مقدس پرافتخارترین نبرد در تاریخ نظامی ایران اسلامی است که تمام مراحل آن همراه با ارزش‌های اخلاقی و اسلامی توسط رزمندگان روایت شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی زنگنه در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه دزفول در حسینیه ثارالله بیان کرد: وحدت، همدلی و اخلاق‌محوری در تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی از درس‌های مکتب اسلام است که همواره باید موردتوجه قرار گیرد.

وی ضمن تبریک چهل و چهارمین هفته دفاع مقدس تاکید کرد: دفاع مقدس یادآور رشادت دلاورمردان و شیرزنانی است که از مکتب امام حسین(ع) آموختند تا آخرین قطره خون خود از ناموس و امنیت ایران اسلامی ایستادگی و عزت و سربلندی برای ملت به ارمغان بیاورند.

سرهنگ زنگنه اظهارکرد: تاریخ سه هزار ساله ایران زمین پر از حوادث پرفراز ونشیبی است که قسمت اعظم آن را نبردهای نظامی تشکیل داده است که پرافتخارترین نبرد آن دفاع مقدس بود که تمام اهداف نظامی محقق و حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی در تجاوز دشمن باقی نماند.


وی دفاع مقدس را یادآور دلاوری مردم ایران از روی آگاهی، ایمان و شهامت دانست و گفت: حماسه مردم ایران در دوران دفاع مقدس نشان‌دهنده قله ظرفیت‌های انسانی مردم این سرزمین است و فداکاری‌های هشت سال دفاع مقدس توانست یک نظام الهی، معنوی و متکی بر تفکر و اندیشه درست و برخواسته از ایمان را مستحکم‌تر کند.

فرمانده تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول تاکید کرد: جنگ تحمیلی یک جنگ معمولی نبود بلکه دفاع جانانه یک ملت در برابر تهاجم دنیا با تمام ایادی استکبار جهانی بود و باعث شد

صحنه‌هایی بی بدیل از توانایی‌ها و شناخت استعدادها، نوآوری در خلاقیت اجرا و طراحی منطبق بر اصول دینی و ارزش‌های اخلاقی و نظامی منبعث از اندیشه‌های ناب بنیانگذار انقلاب و حضور رزمندگان مخلص و بی ادعا در مقابل دشمنان تا دندان مسلح بود.

وی خاطرنشان کرد: ثمره دفاع مقدس، اعتماد به نفس و قدرت نظامی بود که موجب یاس و ناامیدی از تسلط دشمن شد.

سرهنگ زنگنه با اشاره به وقایع جنگ تحمیلی گفت: رژیم بعث در مدت ۱۶ ماه، ۶۳۶ مورد تهاجم زمینی و هوایی به ایران اسلامی داشت.

هفته دفاع مقدس از شنبه ۳۱ شهریور ماه آغاز می‌شود.

دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت اما هرگز تسلیم نشد.

اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد، ۲ هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکت هواپیما در هشت سال جنگ هم نتوانست مقاومت و پایداری مردم دزفول درهم‌شکند.