سمنان - ایرنا - ماموران پلیس استان سمنان هفت حفار عتیقه‌جات را در آرادان شناسایی و دستگیر و سه تن چوب تاغ قاچاق را در سرخه کشف کردند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست انتظامی آرادان عصر جمعه از شناسایی و دستگیری هفت حفار غیرمجاز در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی سمنگانی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای شهرستان آرادان به قصد کشف اموال تاریخی و عتیقه‌جات، به سرعت ماموران پلیس اطلاعات و امنیت برای بررسی دقیق موضوع به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه پلیس هفت نفر حفار غیرمجاز را در محل حفاری شناسایی و دستگیر کردند، ادامه داد: از متهمان مقادیری ابزارآلات حفاری کشف و ضبط شد.

سرپرست انتظامی آرادان از شهروندان خواست در راستای حفظ و حراست از آثار تاریخی در صورت مشاهده هرگونه حفاری غیرمجاز از طریق تلفن ۱۱۰ مراتب را به پلیس اعلام کنند.

کشف بیش از سه تن چوب تاغ قاچاق در سرخه

فرمانده انتظامی سرخه از توقیف ۲ دستگاه خودروی نیسان و کشف سه هزار و ۲۹۰ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق در یکی از محورهای اصلی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید جلال حسینی بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه افتر این شهرستان در راستای مبارزه و مقابله با پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت های خارج شبکه قانون اقدام به کنترل محور مواصلاتی کردند.

وی ادامه داد: پلیس هنگام پایش خودروهای عبوری ۲ دستگاه خودروی نیسان را جهت بررسی های بیشتر متوقف کرد.

وی از بازرسی بار خودروها و کشف سه هزار و ۲۹۰ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق به ارزشی بالغ بر پنج میلیارد ریال خبر داد و گفت: ۲ متخلف در این راستا دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی سرخه گفت: پلیس برای حفظ و توسعه منابع ملی با اقتدار مقابل متخلفان و سودجویان این حوزه خواهد ایستاد.