تهران- ایرنا- امام جمعه شهرستان پیرانشهر از استان آذربایجان غربی گفت: حدود دو میلیارد یعنی یک چهارم جمعیت جهان مسلمان هستند که اگر وحدت داشته باشیم، می‌توانیم به نفع مردم کل جهانیان برنامه‌ریزی کنیم، چون اسلام دین کامل بوده و همیشه به فکر مردم بوده است

ماموسا هاشم آبادی در حاشیه کنفرانس وحدت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند « نقاط اشتراک‌ بین مسلمانان بیشتر از نقاط افتراق‌ است‌. یعنی همه‌ مسلمانان‌، به‌ خدای واحد، قبله‌ واحد، پیامبر واحد، احکام‌، نماز، روزه‌ و زکات‌ و حج‌ اعتقاد دارند» پس اگر وحدت داشته باشیم طبق فرمایش بزرگان به عزت دست می‌یابیم.

وی افزود: اگر اختلافات جزئی را کنار بگذاریم، باعث وحدت، انسجام و عزت امت اسلامی می‌شود. امروزه ما نسبت به مظلومیت پاره تن اسلام که فلسطین و غزه است داغداریم. اسرائیل منحوس و کودک کش ضمن شهادت مسلمانان به شخصیت مسلمانان جسارت می کند، امیدوارم سال آینده جشن پیروزی امت اسلامی و وحدت اسلامی را داشته باشیم و جرثومه خبیث از صحنه روزگار حذف شود.

هاشم آبادی ادامه داد: همه فرق و مذاهب اسلامی ۹۹ درصد اشتراکات دارند. اختلافات جزئی هم در حد نظر مجتهدان در برخی مسائل است که اختلاف نظر هستند و حتی نمی توان اسم آن را اختلاف گذاشت. دشمن تلاش کرده اینها را در اذهان عمومی بزرگ نشان دهد. خدا، قرآن و ائمه ما یکی است و ما مشکلی با هم نداریم. در حالی که یهودیان مسیحیان و بودایی ها با هم اختلافات ریشه ای دارند.

سی‌وهشتمین همایش بین‌المللی وحدت اسلامی، صبح پنجشنبه (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) با حضور «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور، در سالن اجلاس سران برگزار شد.