بغداد - ایرنا - کره جنوبی برنده سفارش عراق به ارزش ۲.۸ میلیارد دلار برای صادرات سامانه‌های دفاع موشکی میان برد زمین به هوا شد.

به گزاش ایرنا به نقل از العربی الجدید، شرکت «ال.آی.جی نکس وان» کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد که برنده سفارش عراق به ارزش ۲.۸ میلیارد دلار برای صادرات سامانه‌های دفاع موشکی میان برد زمین به هوا شده است.

براساس این گزارش، این خبر پس از آن منتشر شد که وزارت دفاع کره جنوبی در فوریه گذشته گزارش داد، شرکت صنایع دفاع کره جنوبی همچنین موفق به عقد قراردادی به ارزش ۳.۲ میلیارد دلار برای صادرات سکوها و تجهیزات سامانه های موشکی «ام. سام ۲» یا « چئونگونگ۲» با عربستان سعودی شده است.

جونگ دونگ ایک، تحلیلگر مسائل سیاسی کره جنوبی در این باره گفته است: پس از این چهار کشور کره جنوبی، امارات، عربستان و عراق از سامانه «چئونگونگ۲» استفاده می کنند، ضمن آنکه این سامانه به یکی از مهم‌ترین صادرات دفاعی کره جنوبی تبدیل خواهد شد.

فرماندهی ارتش عراق، پیشتر با اشاره به جزئیات معامله خرید سامانه پدافند هوایی از کره جنوبی بر اهمیت این قرارداد در حمایت از حاکمیت ملی و حفاظت از حریم هوایی عراق در برابر هرگونه حمله تاکید کرده بود.